Nazwa pliku Rozmiar
An Adobe Acrobat file wymagania religia I- III_ IV- VIII dfDownload Preceding File Preview the file 63.1 KB
An Adobe Acrobat file wymagania kl. IV- VI j. angielskiDownload Preceding File Preview the file 135.56 KB
A Microsoft Word file wymagania edukacyjne matematyka kl. VIDownload Preceding File Preview the file 266.5 KB
A Microsoft Word file wymagania EdbDownload Preceding File Preview the file 55 KB
An Adobe Acrobat file wymagania-klasa-8. matematykaDownload Preceding File Preview the file 1.09 MB
A Microsoft Word file program wychowawczo-profilaktyczny (4)Download Preceding File Preview the file 37.27 KB
An Adobe Acrobat file podstawowe_kier. polityki_oswiatowej_panstwa _2021-2022Download Preceding File Preview the file 584.47 KB
A Microsoft Word file głowne ker. pracy sz. 21-22Download Preceding File Preview the file 16.92 KB
A Microsoft Word file Zestaw_podrecznikow_2022_2023Download Preceding File Preview the file 32.39 KB
An Adobe Acrobat file Zestaw_podrecznikow_2021-2022_SPDownload Preceding File Preview the file 140.02 KB
An Adobe Acrobat file Załącznik_nr_1_do_Zarządzenia_nr_30-19-20-Procedura_COVID19-1Download Preceding File Preview the file 512.12 KB
An Adobe Acrobat file Zasady_uzyskania_i_poprawy_ocen_z_biologii-chemii-przyrodyDownload Preceding File Preview the file 196.15 KB
An Adobe Acrobat file Zasady_rekrutacji_do_Oddzialu_Przedszkolnego_i_klasy_I_SP_w_Poskwitowie-2020-2021Download Preceding File Preview the file 354.9 KB
An Adobe Acrobat file Zasady_oceniania_jezyk_niemiecki_2019-2020Download Preceding File Preview the file 889.73 KB
An Adobe Acrobat file Zasady_BHP_w_szkoleDownload Preceding File Preview the file 2.39 MB
An Adobe Acrobat file Zapobieganie_i_zwalczanie_swierzbuDownload Preceding File Preview the file 350.49 KB
An Adobe Acrobat file Zagrozenia_i_dzialania_profilaktyczne_w_zak_bezp_fizycznego_i_cyfrowego_uczniowDownload Preceding File Preview the file 1.31 MB
A file of unknown type Wymagania w klasie VII i VIII wych. fiz.Download Preceding File 8.87 KB
A file of unknown type Wymagania w klasie IV, V i VI wych. fiz.Download Preceding File 8.45 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania kl. I- III j. angielskiDownload Preceding File Preview the file 131.49 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania edukacyjne-ReligiaDownload Preceding File Preview the file 279.86 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania dla klasy 7 j. polskiDownload Preceding File Preview the file 396.02 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania dla klasy 5 j.polskiDownload Preceding File Preview the file 1.37 MB
An Adobe Acrobat file Wymagania dla klasy 4 14.11.2021Download Preceding File Preview the file 627.14 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne_na_koniec_klasy_III_SPDownload Preceding File Preview the file 460.48 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-TechnikaDownload Preceding File Preview the file 982.92 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Przyroda_IVDownload Preceding File Preview the file 790.79 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Plastyka_IV-VII Daria Kope (1)Download Preceding File Preview the file 326.57 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-MuzykaDownload Preceding File Preview the file 288.31 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Jezyk_niemiecki_VII_VIIIDownload Preceding File Preview the file 566.21 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Informatyka-klasa_VIIIDownload Preceding File Preview the file 324.55 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Informatyka-klasa_VIIDownload Preceding File Preview the file 383.69 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Informatyka-klasa_VIDownload Preceding File Preview the file 288.57 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Informatyka-klasa_VDownload Preceding File Preview the file 226.5 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Informatyka-klasa_IVDownload Preceding File Preview the file 301.6 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-HistoriaDownload Preceding File Preview the file 951.88 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-GeografiaDownload Preceding File Preview the file 410.17 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-FizykaDownload Preceding File Preview the file 209.91 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Chemia_VII_i_VIIIDownload Preceding File Preview the file 764.84 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Biologia_VIIIDownload Preceding File Preview the file 1.09 MB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Biologia_VIIDownload Preceding File Preview the file 356.64 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Biologia_VIDownload Preceding File Preview the file 225.99 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania_edukacyjne-Biologia_VDownload Preceding File Preview the file 1.23 MB
A Microsoft Word file Wymagania Wos Download Preceding File Preview the file 66.5 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania-klasa-7.matematykaDownload Preceding File Preview the file 903.23 KB
An Adobe Acrobat file Wymagania-klasa-4 matematykaDownload Preceding File Preview the file 866.78 KB
A Microsoft Word file Wymagania, kl. 8. j.polskiDownload Preceding File Preview the file 336 KB
A Microsoft Word file Wymagania, kl. 6. j. polskiDownload Preceding File Preview the file 112.21 KB
An Adobe Acrobat file Wszawica-ulotkaDownload Preceding File Preview the file 210.78 KB
An Adobe Acrobat file Wszawica-Jak_postepowacDownload Preceding File Preview the file 267.2 KB
An Adobe Acrobat file Wewnatrzszkolny_Program_Przeciwdzialania_Przemocy_i_Agresji_w_SzkoleDownload Preceding File Preview the file 4.21 MB
A Microsoft Word file WYMAGANIA EDUKACYJNE Z HISTORII-1Download Preceding File Preview the file 13.67 KB
An Adobe Acrobat file Swierzb-zapobieganie_zarazeniu-prezentacjaDownload Preceding File Preview the file 1015.22 KB
An Adobe Acrobat file Statut_Publicznej_Szkoly_Podstawowej_w_PoskwitowieDownload Preceding File Preview the file 705.76 KB
A Microsoft Word file Statut SP z oddz. przedszk. Poskwitów 1Download Preceding File Preview the file 179.24 KB
An Adobe Acrobat file Stanowisko_RPD_ws_przegl_higieny_osobistejDownload Preceding File Preview the file 531.62 KB
An Adobe Acrobat file Stanowisko_GIS_dot_profilaktyki_i_zwalczania_wszawicyDownload Preceding File Preview the file 629.84 KB
An Adobe Acrobat file Rekomendacje_MEN_dla_dyrektorow_przedszkoli_szkol_i_placowek_oswiatowychDownload Preceding File Preview the file 2.58 MB
An Adobe Acrobat file Regulamin_swietlicyDownload Preceding File Preview the file 227.62 KB
An Adobe Acrobat file Regulamin_Placu_Zabaw_SP_PoskwitowDownload Preceding File Preview the file 48.21 KB
An Adobe Acrobat file Raport_o_stanie_zapewniania_dostepnosci_podmiotu_publicznegoDownload Preceding File Preview the file 106.85 KB
An Adobe Acrobat file Program_wychowawczo-profilaktyczny_2021-2022Download Preceding File Preview the file 152.12 KB
An Adobe Acrobat file Procedura_bezpieczenstwa_w_okresie_pandemii_SARS-CoV-2_w_SP_w_PoskwitowieDownload Preceding File Preview the file 92.3 KB
An Adobe Acrobat file Plan_nadzoru_pedagogicznego_w_roku_szkolnym_2021-2022Download Preceding File Preview the file 140.79 KB
A Microsoft Word file Plan_Pracy_Szkoly_2021-2022poprawionyDownload Preceding File Preview the file 40.73 KB
A Microsoft Word file PLAN NADZORU 1 sp. 21- 22Download Preceding File Preview the file 102.5 KB
An Adobe Acrobat file Misja_i_wizja_SzkolyDownload Preceding File Preview the file 632.49 KB
An Adobe Acrobat file Ksztalcenie_na_odleglosc-Poradnik_dla_rodzicowDownload Preceding File Preview the file 1.63 MB
An Adobe Acrobat file Kryteria_Oceny_Zachowania_Szkola_PodstawowaDownload Preceding File Preview the file 901.63 KB
An Adobe Acrobat file Koncepcja_Pracy_Szkoly_PodstawowejDownload Preceding File Preview the file 769.21 KB
An Adobe Acrobat file Klauzula_informacyjna_ogolnaDownload Preceding File Preview the file 128.39 KB
An Adobe Acrobat file Karta_zapisu_ucznia_Szkola_PodstawowaDownload Preceding File Preview the file 96.02 KB
An Adobe Acrobat file Karta_zapisu_do_Odzialu_PrzedszkolnegoDownload Preceding File Preview the file 186.63 KB
An Adobe Acrobat file Kalendarz_Roku_Szkolnego_2021-2022Download Preceding File Preview the file 33.15 KB
A Microsoft Word file Kalendarz R. Szk. 21-22Download Preceding File Preview the file 41 KB
An Adobe Acrobat file Informacja_GIS_w_zwiazku_z_potencjalnym_ryzykiem_zakazenia_koronawirusemDownload Preceding File Preview the file 1.19 MB
A Microsoft Word file Harmonogram wyjazdów na basenDownload Preceding File Preview the file 12.03 KB
An Adobe Acrobat file Harmonogram_wyjazdow_na_basen 2021-22_1_okresDownload Preceding File Preview the file 55.18 KB
An Adobe Acrobat file Harmonogram_konkursow_w_roku_szkolnym_2020-2021Download Preceding File Preview the file 66.86 KB
An Adobe Acrobat file Glowne_kierunki_koncepcji_pracy_szkoly_2021-2022Download Preceding File Preview the file 59.36 KB
An Adobe Acrobat file Formularz_naboru_do_Szkoly_PodstawowejDownload Preceding File Preview the file 261.01 KB
An Adobe Acrobat file Dekalog_sw_Franciszka_w_programie_wychowawczym_szkolyDownload Preceding File Preview the file 53.57 KB

SCENARIUSZ LEKCJI Z WYKORZYSTANIEM ELEMENTÓW ZUMBY

 

1. Zbiórka, sprawdzenie obecności

2. Rozgrzanie poszczególnych części ciała

3. Zapoznanie z podstawowymi krokami używanymi w układzie

4. Nauka krótkiego układu z wykorzystaniem kroków aerobikowych, kroku cha-cha i salsy

5. Ćwiczenia rozciągające i rozluźniające, relaksacyjne

 

Czas: 45 min

Miejsce: sala lekcyjna

Grupa: uczennice klas I-III gimnazjum

Przybory i materiały:

Magnetofon/odtwarzacz CD

Popularna muzyka latynoamerykańska do rozgrzewki oraz utwory „On the floor“ Jennifer Lopez & Pitbull oraz „Timber” Pitbull & Kesha

 

CZĘŚĆ 1

Czas trwania: 5 min

Cele: Rozpoczęcie lekcji, zaznajomienie uczestników zajęć z celami lekcji i kolejnymi jej etapami.

Opis: Zbiórka uczennic na sali, sprawdzenie obecności, wprowadzenie w tematykę zajęć: Czy wiecie, co to jest zumba?...

 

CZĘŚĆ 2

Czas trwania: 10 min

Cele: Przygotowanie ciała i układu krążenia do wysiłku, rozgrzanie poszczególnych partii mięśniowych oraz stawów.

Opis: Rozgrzewka

Ćwiczenia i izolacje poszczególnych części ciała o małej lub średniej intensywności, nieskomplikowane układy ruchów do muzyki.

1. Ruchy głowy - w przód i w tył (8 powtórzeń), na boki (8 powtórzeń), spojrzenie do boku, raz w prawo, raz w lewo (8 powtórzeń), krążenia w prawą i lewą stronę.

2. Ruchy ramion – unoszenie ramion w górę (8 razy prawe, 8 razy lewe, 8 razy oba ramiona jednocześnie, 8 razy naprzemiennie), krążenia ramion w przód i w tył (po 8 razy).

3. Krążenia ramion – w stawie barkowym (8 razy w przód), w stawie łokciowym (8 razy w przód) w nadgarstkach (8 razy w przód). Następnie od nadgarstków po staw barkowy powtarzamy wszystkie krążenia w tył.

4. Ruchy klatki piersiowej w przód i w tył (8 razy), na boki (8 razy), krążenia (4 razy w prawo, 4 razy w lewo).

5. Uginanie kolan (bouns) w 2 pozycjach stóp – stopy złączone (8 razy) oraz stopy rozstawione na szerokość bioder (8 razy).

6. Ćwiczenia stóp – na ugiętych kolanach unosimy prawą piętę w górę, potem lewą, następnie opuszczamy piętę prawą potem lewą (4 powtórzenia całej sekwencji). Możemy dodać do tego ręce – tzn. ręka ugina się w łokciu, wzdłuż klatki piersiowej, gdy pięta się unosi i prostuje się w łokciu wzdłuż ciała, gdy piętę opuszczamy.

7. Skłony do boku (8 razy na prawą stronę, tułów bokiem do lini podłogi), równolegle do podłogi przy zachowaniu prostych pleców (8 razy w prawą stronę), skłon do prawej nogi (8 razy) i tułów miedzy nogi, staramy się palcami dotknąć podłogi (8 razy) – to samo powtarzamy na drugą stronę.

8. Krążenia całego ciała w prawą i lewą stronę.

9. Marsz.

10. Wypady w przód, nogi pracują naprzemiennie (najpierw powoli, a potem na przeskoku).

11. W marszu wdech i wydech z rękami w górę i w dół.

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ 3

Czas trwania: 7 min

Cele:

Uczniowie mają okazję na spokojnie poznać wszystkie elementy układu, zanim się go nauczą, przez co będą się czuć bezpieczniej i pewniej podczas wykonywania kroków do właściwej muzyki („On the floor” i „Timber”)

Wspomaganie koordynacji wzrokowo –ruchowej.

 

Opis: Zapoznanie z podstawowymi krokami używanymi w układzie

1. Step touch – krok i akcent przez dostawienie stopy.

2. Grapevine – krok skrzyżny w bok z dostawieniem stopy (różne wersje z zeskokiem i klaśnięciem, z dotknięciem piętą do pośladka, z dotknięciem kolanem do łokcia).

3. V-step – krok V, pozycja wyjściowa to złączone stopy, robimy krok prawą nogą w przód po skosie, krok lewą nogą w przód po skosie (do rozkroku), krok prawą nogą w tył, do pozycji wyjściowej, krok lewą nogą w tył (na zeskoku).

4. Knee up – zgięte kolano podnosimy do góry i dotykamy je łokciem (prawa noga-lewa ręka, lewa noga - prawa ręka).

5. Krok mambo (może być w przód lub w tył) - prawą nogę wystawiamy po skosie w przód, przenosimy na nią ciężar ciała, odbijamy się od niej i wracamy do pozycji wyjściowej (analogicznie na lewą nogę).

6. Cha-cha (krok podstawowy) – krok do boku prawą nogą, lewą dostawiam, ponownie krok prawą do boku (w rytm słów cha-cha-cha), analogicznie na lewą stronę.

7. Salsa (krok podstawowy) – na 1 krok w przód lewą nogą, przenoszę na nią ciężar ciała, na 2 wracam ciężarem ciała na prawą nogę, na 3 dostawiam lewą nogę do prawej, na 4 stoję w miejscu. Analogicznie robię prawą nogą w tył – na 1 wystawiam, na 2 przenoszę ciężar ciała na drugą nogę, na 3 dostawiam nogę do lewej, na 4 stoję. (Na początku żeby było łatwiej można dodać 2 szybkie kroczki w miejscu, po kroku 3).

 

CZĘŚĆ 4

Czas trwania: 20 min

Cele:

Wspomaganie pamięci ruchowej oraz koordynacji wzrokowo–ruchowej.

Wzmacnianie kondycji i ogólnej sprawności fizycznej.

Wzmocnienie mięśni nóg.

Kształtowanie i rozwijanie uzdolnień uczniów w zakresie tańca oraz poczucia rytmu.

Poprawa estetyki ruchu i postawy ciała.

Doskonalenie szybkiej orientacji w przestrzeni oraz koncentracji na zadaniu.

 

Opis: Nauka krótkiego układu z wykorzystaniem kroków aerobikowych, kroku cha-cha i salsy

1. Marsz w miejscu, wdech i wydech razem z rękami (na 4 ręce w górę, na 4 ręce w dół, powtarzamy 2x).

2. Podstawowy krok salsy (8x).

3. Trzy kroki w przód po skosie w prawo, knee up, trzy kroki w tył po skosie do miejsca wyjścia i zeskok (powtarzamy 4x całą sekwencję raz na prawą raz na lewą stronę).

4. Wypady w przód – nogi naprzemiennie (4x).

5. Step touch w prawo, step touch w lewo, grapevine w prawą stronę, zeskok z klaśnięciem, analogicznie na lewą stronę – step touch w lewo, step touch w prawo, grapevine w lewo, zeskok (całą sekwencję powtarzamy 4x).

6. V-step z rękami (prawa noga = prawa ręka w górę skos, lewa noga = lewa ręka w górę skos, prawa noga = prawa ręka w dół wzdłuż tułowia, lewa noga = lewa ręka w dół wzdłuż tułowia).

7. Step touch w prawo, step touch w lewo, grapevine w prawą stronę, zeskok z klaśnięciem, analogicznie na lewą stronę – step touch w lewo, step touch w prawo, grapevine w lewo, zeskok (całą sekwencję powtarzamy 4x).

8. V-step z rękami (prawa noga =prawa ręka w górę skos, lewa noga = lewa ręka w górę skos, prawa noga = prawa ręka w dół wzdłuż tułowia, lewa noga = lewa ręka w dół wzdłuż tułowia).

9. Podstawowy krok salsy (5x).

10. Cha – cha i mambo (raz w prawo, raz w lewo).

11. W miejscu – na 1 krok w bok prawą nogą z wyrzuceniem obu rąk w górę, na 2 dostawiam lewą nogę i opuszczam ręce. To samo na lewą stronę (całość 2x).

12. Cha – cha i mambo (raz w prawo, raz w lewo).

13. W miejscu – na 1 krok w bok prawą nogą z wyrzuceniem obu rąk w górę, na 2 dostawiam lewą nogę i opuszczam ręce. To samo na lewą stronę (całość 2x).

14. Step touch w prawo, step touch w lewo, grapevine w prawą stronę, zeskok z klaśnięciem, analogicznie na lewą stronę – step touch w lewo, step touch w prawo, grapevine w lewo, zeskok (całą sekwencję powtarzamy 4 x).

15. V-step z rękami (prawa noga = prawa ręka w górę skos, lewa noga = lewa ręka w górę skos, prawa noga = prawa ręka w dół wzdłuż tułowia, lewa noga = lewa ręka w dół wzdłuż tułowia).

16. Step touch, step touch, grapevine.

17. V-step z rękami.

18. Salsa w miejscu (5x).

19. Cha-cha, mambo.

20. W miejscu – na 1 krok w bok prawą nogą z wyrzuceniem obu rąk w górę, na 2 dostawiam lewą nogę i opuszczam ręce. To samo na lewą stronę (całość 2x).

21. Trzy kroki, knee up na prawą i lewą stronę (całość 2x).

22. Wypady w przód naprzemiennie (4x).

23. Cha-cha, mambo.

24. W miejscu – na 1 krok w bok prawą nogą z wyrzuceniem obu rąk w górę, na 2 dostawiam lewą nogę i opuszczam ręce. To samo na lewą stronę (całość 2x).

25. Punkt 23 i 24 powtarzamy jeszcze 2x.

26. Wdech i wydech w marszu.

 

CZĘŚĆ 5

Czas trwania: 3 min

Cele: Uspokojenie organizmu po wysiłku, wyciszenie, relaks, rozciągnięcie mięśni.

Opis: Ćwiczenia rozciągające i rozluźniające

1. Rollowanie kręgosłupa. Nogi stoją w rozkroku na szerokość bioder, powoli, kręg po kręgu rolluję kręgosłup: zaczynam od głowy i kręg po kręgu opuszczam tułów w dół, luźno całe ciało na 8 w dół i na 8 w górę -kręg po kręgu wstawiam wszystko na miejsce, głowa wraca do pionu ostatnia (2x).

2. Wyciągnięcie prawej ręki w górę, skłon tułowia do boku (rozciąganie mięśni bocznych), luźne opuszczenie ciała w dół, do centrum, powrót przez rollowanie kręgosłupa w górę. To samo na lewą stronę (2x).

3. Wypad w przód, nisko, położenie najpierw dłoni na podłodze, potem łokci od wewnętrznej strony nogi przedniej. Noga z tyłu wsparta na palcach, prosta w kolanie.

Zwrot ciała do środka, pogłębienie wypadu do boku. Przeniesienie ciężaru ciała na drugą stronę, pogłębienie wypadu w bok na drugą nogę. Zwrot ponownie do wypadu w przód na drugą nogę, pogłębienie przez dotknięcie dłońmi podłogi, następnie położenie łokci na podłodze od wewnętrznej strony nogo z przodu.

4. Powstanie z wypadu poprzez wyprostowanie nóg i ich złączenie – przyciągamy tułów do nóg, tak aby dotknąć czołem do kolan. Wolne rollowanie kręgosłupa do góry.

5. Przyciągnięcie ugiętej nogi do klatki piersiowej, a następnie do pośladka (na prawą i lewą nogę).

6. Wspięcie na palce i swobodny opad ciała w dół (2x) rozluźnienie mięśni.

 

 

 

 

WIOŚLARSTWO HALOWE

ZAWODY NA ERGOMETRZE WIOŚLARSKIM

 

 

Miejsce: salka do ćwiczeń

Uczestnicy: uczennice gimnazjum kl. II – III

Czas: 45 min

Sprzęt: Ergometr wioślarski – CONCEPT 2, laptop, projektor.

 

Część I (rozgrzewka):

  1. Trucht 2 min, ćwiczenia ogólnorozwojowe 4min, ćwiczenia rozciągające 2min.

  2. Ćwiczenia na ergometrze:

  • Dystans 5x50m

  • Dystans 3x30m

 

Część II (główna) – ZAWODY WIOŚLARSKIE:

  1. Wyścig na 500m

  2. Wyścig na 200m

  3. Wyścig na 100m

 

Analiza wyników, wyłonienie zwycięzców.

 

Część III:

  1. Ćwiczenia uspokajające – 2min.

Siatkówka

 

 

S: szybkość, zwinność

U: doskonalenie odbić piłki sposobem górnym i dolnym

W: precyzja odbić a skuteczność w grze

 

KLASA: I – III gimnazjum

MIEJSCE: hala sportowa w Słomnikach

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 12

CZAS: 70’

PRZYBORY I PRZYRZADY: piłki do siatkówki

 

 

TOK

TREŚĆ

INTERPRETACJA TREŚCI

UWAGI

Część I

 

Moment organizacyjno porządkowy

 

 

Zabawa ożywiająca

 

Ćw RR

 

Ćw tł w pł strzałkowej

 

Ćw NN

 

Ćw tł w pł czołowej

 

Ćw mm grzbietu

 

 

Ćw mm. brzucha

 

Ćw tł w pł złożonej

 

Ćw w podporach

 

 

Ćw w podskokach

 

Ćw specjalne

 

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie zadań i celów lekcji.

 

 

 

Swobodne poruszanie się po boisku z kozłowaniem piłki. Każda ćw. stara się wybić piłkę koleżance.

 

Odbicie piłki sposobem górnym nad siebie, krążenia ramion.

j.w. po odbiciu skłon w przód

 

 

j.w. po odbiciu przysiad

 

Pw. leżenie tyłem, piłka w rr. nad głową. Skłon boczny w lewą i prawą stronę.

 

Pw leżenie tyłem. Wyrzut piłki wysoko w górę z przetoczeniem w lewą i prawą stronę i złapanie piłki.

 

Pw. leżenie tyłem , nn. w górze ugięte w kolanach. Krążenia piłką między nn.

 

Pw. rozkrok. Przerzucanie piłki między nn. z naprzemianstronną pracą ramion.

 

Odbicie piłki w górę sposobem dolnym, pompka, złapanie piłki nad głową, w ręce ułożone jak do obicia górnego.

 

Dowolne ćw. z piłką

 

Pw. swobodna. Z 2-3 kroków naskok na obie nn. i wyskok w górę z zamachową pracą ramion.

 

 

W-doskonalimy odbicia sposobem górnym i dolnym

 

 

 

 

 

W ćw. 1,2,3,5,6,7,nauczyciel uzmysławia sprawność motoryczną założoną w zadaniach lekcji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inwencja ucznia

 

 

Szereg

 

 

 

 

Każda z piłką

 

 

 

 

Skłon o prostych nogach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyskok i lądowanie przed wyznaczoną linią.

Część II

Tech. Element doskonalony.

 

-Jeden ćw. odbija piłkę sposobem dolnym nad sobą a równoczesnym odczytywaniem ilości pokazanych palców przez partnera.

-odbicia piłki sposobem górnym i dolnym. Po odbiciu klaśnięcie z przodu i z tyłu. Której parze uda się więcej razy odbić.

-odbicia sposobem górnym nad siebie i do partnera.

-odbicia sposobem górnym. Rywalizacja między parami o jak największa ilość odbić.

-j.w. sposobem dolnym

-odbijanie piłki sposobem górnym, po odbiciu zmiana miejsca, np.: dwa kroki w prawo itp.:

-gry 1x1 przez siatkę – mini turniej. Każdy mecz 1min

-gra właściwa 6x6

 

U-doskonalenie odbić

S-zwinność, szybkość

 

Ćw. w parach naprzeciwko siatki zwracanie uwagi na prawidłową pozycję siatkarską

Część III

 

Ćw korekcyjno - uspokajające

 

Moment organizacyjno porządkowy

 

 

Odbicia piłki sposobem górnym do kosza.

 

 

Zbiórka, omówienie zajęć, pożegnanie.

 

 

 

 

 

W-znaczenie dokładności podczas odbić

 

 

 

 

 

szereg

 

 

 

PIŁKA NOŻNA

 

U: Nauczanie techniki atakowania, podania piłki ze zmianą miejsca w pasach działania

 

S: siła mm nóg , koordynacja wzrokowo – ruchowa

 

W: Współpraca w zespole

 

 

Klasa: I – III gimnazjum

Czas zajęć: 90 min

Miejsce zajęć: hala sportowa w Słomnikach

Liczba ćwiczących: 15

Przybory i przyrządy: piłki, koszulki, pachołki, talerzyki.

 

 

Tok

Treść

Interpretacja treści

Uwagi

Cz. I

 

 

 

Moment org.-porząd.

Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.

W: celność podań

Dwuszereg

Zabawa ożywiająca

„podaj piłkę za kolejnością”. 3 zespoły po 5 zawodników, podają w ustalonej kolejności piłkę/piłki (najpierw rękami, później nogami)

 

2x1min

Ćw. kształtujące

Zawodnicy ustawieni jak na rysunku poniżej. Po każdym podaniu przebiegając na drugą stronę zawodnik wykonuje ćwiczenie.

 

XX XXX

 

 

Ćw. rr

Po podaniu krążenie rr w przód/tył.

 

 

Po 5x

Ćw. T w pł. strzałkowej

po podaniu skłon w przód

 

 

 

5x

Ćw. mm nóg

j.w. skipping A/skipping C

 

Po 4x

Ćw. T w pł. czołowej

j.w. skłony boczne

 

Po 2x

Ćw. mm brzucha

Po podaniu 2 brzuszki

 

 

Po 2x

Ćw. T w pł. Złożonej

j.w. po podaniu skrętoskłony

 

Po 2x

Ćw. w podporach

j.w. czworaki

 

 

Ćw. w podskokach

j.w. imitacja uderzenia głową w wyskoku

 

Po 2x

 

 

Cz. II

 

 

 

Element doskonalony

Podania piłki (nożnej i tenisowej) wewnętrzną częścią stopy.

 

Pary

Element nauczany

Pokaz i objaśnienie.

 

 

 

- Podania piłki w trójkach w miejscu.

X X X

 

- j.w. w ruchu w kierunku bramki.

 

- małe gry 2x1

 

U: Nauczanie techniki atakowania, podania piłki ze zmianą miejsca w pasach działania

S: siła nóg , koordynacja wzrokowo – ruchowa

W: współpraca w zespole

 

Zmiana po 1min

 

 

 

 

Zmiana co 30sek.

Gra szkolna

3 zespoły 5 osobowe

 

 

 

 

 

 

Cz. III

 

 

 

Zabawa uspokajająca

Strzały na bramkę (karne) rozstrzygnięcie i wybranie zwycięscy

 

 

Ćwiczenie korekcyjne

Rozciąganie w parach głównie nn i tułowia

 

Rozsypka

Zakończenie lekcji

Zbiórka, podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepszych, pożegnanie.

W: celność podań

szereg

 

WIOŚLARSTWO HALOWE

ZAJĘCIA NA ERGOMETRACH WIOŚLARSKICH

 

Miejsce: salka do ćwiczeń

Czas: 45min

Klasa: II gimnazjum

Liczba ćwiczących: 20

Sprzęt: Ergometr wioślarski – CONCEPT 2

 

S: kształtowanie siły mm, wytrzymałości siłowej

U: doskonalenie techniki wiosłowania

 

Część I (czas trwania 15min):

  1. Rozgrzewka ogólnorozwojowa 4min, ćwiczenia gimnastyczne 2min.

  2. Wiosłowanie na dystansie 300m (zmienne tempo: 50m szybkie, 50m wolne)

 

Część II (czas trwania 25min):

  1. Dystans 1x1000m (czas 4:30min)

  2. Dystans 2x500m (tempo na 500m – 2:15min)

  3. Dystans 3x200m (tempo na 200m – 45sek)

  4. Dystans 5x100m (tempo na 100m – 20sek)

 

Część III (czas trwania 5min):

  1. Ćwiczenia uspokajające, regulujące oddech, ćw. rozciągające.

 

PIŁKA RĘCZNA

 

U: Doskonalenie kozłowania, podań, chwytów, rzutu na bramkę

S: Siła m. ramion, siła m. obręczy barkowej

W: cel szybkiego przenoszenia ciężaru gry

 

Miejsce: boisko sportowe

Czas: 45min

Przybory: piłki do ręcznej, koszulki, talerzyki

Liczba ćwiczących: 16

Klasa: III gimnazjum

 

TOK

TREŚĆ

INTERPRETACJA

UWAGI

Cz. I

MOP

 

Zabawa.

Ożywiająca

 

Ćw. Ramion

 

Ćw. T w pł. Strzałkowej

 

Ćw. NN

 

 

Ćw. T w pł. Czołowej

 

Ćw. Równoważn

 

Ćw. mmi grzbietu

 

Ćw. T w płaszczyźnie złożonej

 

Ćw. W podskokach

 

Ćw. W podporach

 

Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji.

 

„Berek z kozłowaniem”. Złapany staje się berkiem.

 

Ćwiczący stoją w parach naprzeciwko siebie, podania piłki sposobem górnym, krążenia ramion.

 

Podania piłki stojąc tyłem do partnera, podania piłki między nogami.

 

Przysiad wyskok w górę, podanie piłki w najwyższym punkcie.

 

Ćwiczący stoją tyłem do siebie, chwyt za ramiona nad głową, wypady boczne najpierw w prawo, potem w lewo .

 

Podania piłki do partnera stojąc na jednej nodze.

 

Stojąc tyłem do partnera w odległości 1 metra, przekazywanie piłki górą nad głową.

 

Stojąc tyłem do partnera wykonujemy podania piłki poprzez skręt w prawo i w lewo.

 

 

Piłka między nogami, wyskoki w górę, kolana dochodzą do klatki piersiowej.

 

Podpór przodem podania piłki do partnera

 

 

 

U: kozłowanie

 

 

U: technika podań i chwytów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S: siła rr

Szereg

 

 

Na połowie boiska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Cz. II

 

 

 

 

 

 

Gra

- podania piłki w trójkach w miejscu

- podania piłki w trójkach w ruchu

- podania piłki w trójkach, zakończone rzutem na bramkę

- po każdym podaniu obieg za plecy partnera, zakończenie z rzutem na bramkę

 

Gra 7x7.

U: chwyt, podanie, rzut na bramkę

 

 

 

 

 

Ćwiczenia w trójkach

 

 

 

 

 

 

Cz. III

Ćw. uspokajające

 

MOP

 

 

Rzuty karne. Każdy po 2-3x.

 

 

Zbiórka, pożegnanie, omówienie lekcji.

 

 

 

 

 

W: celowość zmian stref gry

 

 

 

 

 

Szereg

 
 







 

GIMNASTYKA

 

 

S: Wytrzymałość siłowa

U: Obwód ćwiczebny

W: Jakie mm rozwija każda stacja obwodu?

P: Współpraca w grupach

 

 

Klasa: II – III gimnazjum

Czas zajęć: 45min

Miejsce zajęć: korytarz szkolny

Liczba ćwiczących: 14

Przybory i przyrządy: piłka gimnastyczna, ławeczka, materace, karimaty, laski gimnastyczne.

 

 

Tok

Treść

Interpretacja treści

Uwagi

Cz. I 15 ‘

 

 

 

Moment org.-porząd.

Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.

 

szereg

Zabawa ożywiająca

Wybieramy 2 berków. Osoba złapana staje w rozkroku. Można ją wybawić przechodząc między nogami.

 

 

Ćwiczenia kształtujące

Uczniowie stoją na obwodzie koła. Nauczyciel wzywa do koła po 1 osobie na jedno ćwiczenie kształtujące. Uczniowie sami wymyślają ćwiczenia. Rola nauczyciela ogranicza się do : -podawania kolejności ćwiczeń, - pomagania uczniom, - poprawiania ewentualnych błędów.

 

 

W kole

Cz. II 25’

 

 

 

Obwód ćwiczebny

Pokaz i objaśnienie.

W: Jakie mm rozwija każda stacja.

S:Wytrzymałość siłowa, koordynacja, szybkość

Stacje oznaczone numerami. Uczniowie ćwiczą po 30 s na stacji na zmianę.

I stacja

Pompki ze wznosem prostej nogi.

S: siła rr i nn

 

II stacja

Brzuszki

S: siła mm brzucha

 

III stacja

Wznosy tułowia w leżeniu przodem

S: siła mm grzbietu

 

IV stacja

Skoki zawrotne na ławce.

S: siła mm nn

 

V stacja

Skip ping A między laskami gimnastycznymi.

S: szybkość, koordynacja

 

VI stacja

Skipping A na ławce.

S: siła mm nóg, koordynacja

 

VII stacja

Marsz na czworakach na ławeczce.

S: koordynacja, siła mm rr

 

VIII stacja

Brzuszki leżąc na piłce gimnastycznej.

 

S: siła mm brzucha

 

IX stacja

W podporze przodem skręt tułowia z odwodzeniem rr.

S: siła mm rr

 

X stacja

Skoki nad laskami gimnastycznymi.

S: siła mm nóg, skoczność

 

XI stacja

Przewrót w przód i tył.

S: zwinność

 

XII stacja

W podporze tyłem, na zmianę raz prawe raz lewe kolano do klatki piersiowej.

S: siła mm rr, nn

 

XIII stacja

Pajacyk.

 

 

XIV stacja

Pad siatkarski.

S: siła mm rr

 

XV stacja

Podpór przodem, stopy oparte o piłkę gimnastyczną, ugięcie nn, przetoczenie piłki i powrót do pozycji wyjściowej.

S: siła mm grzbietu, nn i rr

 

Cz. III 5’

 

 

 

Zabawa uspokajająca

„Skąd dobiega gwizdek”.

 

2x

Zakończenie lekcji

Zbiórka, podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepszych, pożegnanie.

W: Która stacja sprawiła najwięcej trudności i dlaczego.

szereg