Nazwa pliku | Rozmiar |
---|---|
![]() ![]() ![]() |
290.36 KB |
SCENARIUSZ LEKCJI Z WYKORZYSTANIEM ELEMENTÓW ZUMBY
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Rozgrzanie poszczególnych części ciała
3. Zapoznanie z podstawowymi krokami używanymi w układzie
4. Nauka krótkiego układu z wykorzystaniem kroków aerobikowych, kroku cha-cha i salsy
5. Ćwiczenia rozciągające i rozluźniające, relaksacyjne
Czas: 45 min
Miejsce: sala lekcyjna
Grupa: uczennice klas I-III gimnazjum
Przybory i materiały:
Magnetofon/odtwarzacz CD
Popularna muzyka latynoamerykańska do rozgrzewki oraz utwory „On the floor“ Jennifer Lopez & Pitbull oraz „Timber” Pitbull & Kesha
CZĘŚĆ 1
Czas trwania: 5 min
Cele: Rozpoczęcie lekcji, zaznajomienie uczestników zajęć z celami lekcji i kolejnymi jej etapami.
Opis: Zbiórka uczennic na sali, sprawdzenie obecności, wprowadzenie w tematykę zajęć: Czy wiecie, co to jest zumba?...
CZĘŚĆ 2
Czas trwania: 10 min
Cele: Przygotowanie ciała i układu krążenia do wysiłku, rozgrzanie poszczególnych partii mięśniowych oraz stawów.
Opis: Rozgrzewka
Ćwiczenia i izolacje poszczególnych części ciała o małej lub średniej intensywności, nieskomplikowane układy ruchów do muzyki.
1. Ruchy głowy - w przód i w tył (8 powtórzeń), na boki (8 powtórzeń), spojrzenie do boku, raz w prawo, raz w lewo (8 powtórzeń), krążenia w prawą i lewą stronę.
2. Ruchy ramion – unoszenie ramion w górę (8 razy prawe, 8 razy lewe, 8 razy oba ramiona jednocześnie, 8 razy naprzemiennie), krążenia ramion w przód i w tył (po 8 razy).
3. Krążenia ramion – w stawie barkowym (8 razy w przód), w stawie łokciowym (8 razy w przód) w nadgarstkach (8 razy w przód). Następnie od nadgarstków po staw barkowy powtarzamy wszystkie krążenia w tył.
4. Ruchy klatki piersiowej w przód i w tył (8 razy), na boki (8 razy), krążenia (4 razy w prawo, 4 razy w lewo).
5. Uginanie kolan (bouns) w 2 pozycjach stóp – stopy złączone (8 razy) oraz stopy rozstawione na szerokość bioder (8 razy).
6. Ćwiczenia stóp – na ugiętych kolanach unosimy prawą piętę w górę, potem lewą, następnie opuszczamy piętę prawą potem lewą (4 powtórzenia całej sekwencji). Możemy dodać do tego ręce – tzn. ręka ugina się w łokciu, wzdłuż klatki piersiowej, gdy pięta się unosi i prostuje się w łokciu wzdłuż ciała, gdy piętę opuszczamy.
7. Skłony do boku (8 razy na prawą stronę, tułów bokiem do lini podłogi), równolegle do podłogi przy zachowaniu prostych pleców (8 razy w prawą stronę), skłon do prawej nogi (8 razy) i tułów miedzy nogi, staramy się palcami dotknąć podłogi (8 razy) – to samo powtarzamy na drugą stronę.
8. Krążenia całego ciała w prawą i lewą stronę.
9. Marsz.
10. Wypady w przód, nogi pracują naprzemiennie (najpierw powoli, a potem na przeskoku).
11. W marszu wdech i wydech z rękami w górę i w dół.
CZĘŚĆ 3
Czas trwania: 7 min
Cele:
Uczniowie mają okazję na spokojnie poznać wszystkie elementy układu, zanim się go nauczą, przez co będą się czuć bezpieczniej i pewniej podczas wykonywania kroków do właściwej muzyki („On the floor” i „Timber”)
Wspomaganie koordynacji wzrokowo –ruchowej.
Opis: Zapoznanie z podstawowymi krokami używanymi w układzie
1. Step touch – krok i akcent przez dostawienie stopy.
2. Grapevine – krok skrzyżny w bok z dostawieniem stopy (różne wersje z zeskokiem i klaśnięciem, z dotknięciem piętą do pośladka, z dotknięciem kolanem do łokcia).
3. V-step – krok V, pozycja wyjściowa to złączone stopy, robimy krok prawą nogą w przód po skosie, krok lewą nogą w przód po skosie (do rozkroku), krok prawą nogą w tył, do pozycji wyjściowej, krok lewą nogą w tył (na zeskoku).
4. Knee up – zgięte kolano podnosimy do góry i dotykamy je łokciem (prawa noga-lewa ręka, lewa noga - prawa ręka).
5. Krok mambo (może być w przód lub w tył) - prawą nogę wystawiamy po skosie w przód, przenosimy na nią ciężar ciała, odbijamy się od niej i wracamy do pozycji wyjściowej (analogicznie na lewą nogę).
6. Cha-cha (krok podstawowy) – krok do boku prawą nogą, lewą dostawiam, ponownie krok prawą do boku (w rytm słów cha-cha-cha), analogicznie na lewą stronę.
7. Salsa (krok podstawowy) – na 1 krok w przód lewą nogą, przenoszę na nią ciężar ciała, na 2 wracam ciężarem ciała na prawą nogę, na 3 dostawiam lewą nogę do prawej, na 4 stoję w miejscu. Analogicznie robię prawą nogą w tył – na 1 wystawiam, na 2 przenoszę ciężar ciała na drugą nogę, na 3 dostawiam nogę do lewej, na 4 stoję. (Na początku żeby było łatwiej można dodać 2 szybkie kroczki w miejscu, po kroku 3).
CZĘŚĆ 4
Czas trwania: 20 min
Cele:
Wspomaganie pamięci ruchowej oraz koordynacji wzrokowo–ruchowej.
Wzmacnianie kondycji i ogólnej sprawności fizycznej.
Wzmocnienie mięśni nóg.
Kształtowanie i rozwijanie uzdolnień uczniów w zakresie tańca oraz poczucia rytmu.
Poprawa estetyki ruchu i postawy ciała.
Doskonalenie szybkiej orientacji w przestrzeni oraz koncentracji na zadaniu.
Opis: Nauka krótkiego układu z wykorzystaniem kroków aerobikowych, kroku cha-cha i salsy
1. Marsz w miejscu, wdech i wydech razem z rękami (na 4 ręce w górę, na 4 ręce w dół, powtarzamy 2x).
2. Podstawowy krok salsy (8x).
3. Trzy kroki w przód po skosie w prawo, knee up, trzy kroki w tył po skosie do miejsca wyjścia i zeskok (powtarzamy 4x całą sekwencję raz na prawą raz na lewą stronę).
4. Wypady w przód – nogi naprzemiennie (4x).
5. Step touch w prawo, step touch w lewo, grapevine w prawą stronę, zeskok z klaśnięciem, analogicznie na lewą stronę – step touch w lewo, step touch w prawo, grapevine w lewo, zeskok (całą sekwencję powtarzamy 4x).
6. V-step z rękami (prawa noga = prawa ręka w górę skos, lewa noga = lewa ręka w górę skos, prawa noga = prawa ręka w dół wzdłuż tułowia, lewa noga = lewa ręka w dół wzdłuż tułowia).
7. Step touch w prawo, step touch w lewo, grapevine w prawą stronę, zeskok z klaśnięciem, analogicznie na lewą stronę – step touch w lewo, step touch w prawo, grapevine w lewo, zeskok (całą sekwencję powtarzamy 4x).
8. V-step z rękami (prawa noga =prawa ręka w górę skos, lewa noga = lewa ręka w górę skos, prawa noga = prawa ręka w dół wzdłuż tułowia, lewa noga = lewa ręka w dół wzdłuż tułowia).
9. Podstawowy krok salsy (5x).
10. Cha – cha i mambo (raz w prawo, raz w lewo).
11. W miejscu – na 1 krok w bok prawą nogą z wyrzuceniem obu rąk w górę, na 2 dostawiam lewą nogę i opuszczam ręce. To samo na lewą stronę (całość 2x).
12. Cha – cha i mambo (raz w prawo, raz w lewo).
13. W miejscu – na 1 krok w bok prawą nogą z wyrzuceniem obu rąk w górę, na 2 dostawiam lewą nogę i opuszczam ręce. To samo na lewą stronę (całość 2x).
14. Step touch w prawo, step touch w lewo, grapevine w prawą stronę, zeskok z klaśnięciem, analogicznie na lewą stronę – step touch w lewo, step touch w prawo, grapevine w lewo, zeskok (całą sekwencję powtarzamy 4 x).
15. V-step z rękami (prawa noga = prawa ręka w górę skos, lewa noga = lewa ręka w górę skos, prawa noga = prawa ręka w dół wzdłuż tułowia, lewa noga = lewa ręka w dół wzdłuż tułowia).
16. Step touch, step touch, grapevine.
17. V-step z rękami.
18. Salsa w miejscu (5x).
19. Cha-cha, mambo.
20. W miejscu – na 1 krok w bok prawą nogą z wyrzuceniem obu rąk w górę, na 2 dostawiam lewą nogę i opuszczam ręce. To samo na lewą stronę (całość 2x).
21. Trzy kroki, knee up na prawą i lewą stronę (całość 2x).
22. Wypady w przód naprzemiennie (4x).
23. Cha-cha, mambo.
24. W miejscu – na 1 krok w bok prawą nogą z wyrzuceniem obu rąk w górę, na 2 dostawiam lewą nogę i opuszczam ręce. To samo na lewą stronę (całość 2x).
25. Punkt 23 i 24 powtarzamy jeszcze 2x.
26. Wdech i wydech w marszu.
CZĘŚĆ 5
Czas trwania: 3 min
Cele: Uspokojenie organizmu po wysiłku, wyciszenie, relaks, rozciągnięcie mięśni.
Opis: Ćwiczenia rozciągające i rozluźniające
1. Rollowanie kręgosłupa. Nogi stoją w rozkroku na szerokość bioder, powoli, kręg po kręgu rolluję kręgosłup: zaczynam od głowy i kręg po kręgu opuszczam tułów w dół, luźno całe ciało na 8 w dół i na 8 w górę -kręg po kręgu wstawiam wszystko na miejsce, głowa wraca do pionu ostatnia (2x).
2. Wyciągnięcie prawej ręki w górę, skłon tułowia do boku (rozciąganie mięśni bocznych), luźne opuszczenie ciała w dół, do centrum, powrót przez rollowanie kręgosłupa w górę. To samo na lewą stronę (2x).
3. Wypad w przód, nisko, położenie najpierw dłoni na podłodze, potem łokci od wewnętrznej strony nogi przedniej. Noga z tyłu wsparta na palcach, prosta w kolanie.
Zwrot ciała do środka, pogłębienie wypadu do boku. Przeniesienie ciężaru ciała na drugą stronę, pogłębienie wypadu w bok na drugą nogę. Zwrot ponownie do wypadu w przód na drugą nogę, pogłębienie przez dotknięcie dłońmi podłogi, następnie położenie łokci na podłodze od wewnętrznej strony nogo z przodu.
4. Powstanie z wypadu poprzez wyprostowanie nóg i ich złączenie – przyciągamy tułów do nóg, tak aby dotknąć czołem do kolan. Wolne rollowanie kręgosłupa do góry.
5. Przyciągnięcie ugiętej nogi do klatki piersiowej, a następnie do pośladka (na prawą i lewą nogę).
6. Wspięcie na palce i swobodny opad ciała w dół (2x) rozluźnienie mięśni.
WIOŚLARSTWO HALOWE
ZAWODY NA ERGOMETRZE WIOŚLARSKIM
Miejsce: salka do ćwiczeń
Uczestnicy: uczennice gimnazjum kl. II – III
Czas: 45 min
Sprzęt: Ergometr wioślarski – CONCEPT 2, laptop, projektor.
Część I (rozgrzewka):
-
Trucht 2 min, ćwiczenia ogólnorozwojowe 4min, ćwiczenia rozciągające 2min.
-
Ćwiczenia na ergometrze:
-
Dystans 5x50m
-
Dystans 3x30m
Część II (główna) – ZAWODY WIOŚLARSKIE:
-
Wyścig na 500m
-
Wyścig na 200m
-
Wyścig na 100m
Analiza wyników, wyłonienie zwycięzców.
Część III:
-
Ćwiczenia uspokajające – 2min.
Siatkówka
S: szybkość, zwinność
U: doskonalenie odbić piłki sposobem górnym i dolnym
W: precyzja odbić a skuteczność w grze
KLASA: I – III gimnazjum
MIEJSCE: hala sportowa w Słomnikach
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 12
CZAS: 70’
PRZYBORY I PRZYRZADY: piłki do siatkówki
TOK |
TREŚĆ |
INTERPRETACJA TREŚCI |
UWAGI |
Część I
Moment organizacyjno porządkowy
Zabawa ożywiająca
Ćw RR
Ćw tł w pł strzałkowej
Ćw NN
Ćw tł w pł czołowej
Ćw mm grzbietu
Ćw mm. brzucha
Ćw tł w pł złożonej
Ćw w podporach
Ćw w podskokach
Ćw specjalne |
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie zadań i celów lekcji.
Swobodne poruszanie się po boisku z kozłowaniem piłki. Każda ćw. stara się wybić piłkę koleżance.
Odbicie piłki sposobem górnym nad siebie, krążenia ramion. j.w. po odbiciu skłon w przód
j.w. po odbiciu przysiad
Pw. leżenie tyłem, piłka w rr. nad głową. Skłon boczny w lewą i prawą stronę.
Pw leżenie tyłem. Wyrzut piłki wysoko w górę z przetoczeniem w lewą i prawą stronę i złapanie piłki.
Pw. leżenie tyłem , nn. w górze ugięte w kolanach. Krążenia piłką między nn.
Pw. rozkrok. Przerzucanie piłki między nn. z naprzemianstronną pracą ramion.
Odbicie piłki w górę sposobem dolnym, pompka, złapanie piłki nad głową, w ręce ułożone jak do obicia górnego.
Dowolne ćw. z piłką
Pw. swobodna. Z 2-3 kroków naskok na obie nn. i wyskok w górę z zamachową pracą ramion. |
W-doskonalimy odbicia sposobem górnym i dolnym
W ćw. 1,2,3,5,6,7,nauczyciel uzmysławia sprawność motoryczną założoną w zadaniach lekcji
Inwencja ucznia |
Szereg
Każda z piłką
Skłon o prostych nogach
Wyskok i lądowanie przed wyznaczoną linią. |
Część II Tech. Element doskonalony. |
-Jeden ćw. odbija piłkę sposobem dolnym nad sobą a równoczesnym odczytywaniem ilości pokazanych palców przez partnera. -odbicia piłki sposobem górnym i dolnym. Po odbiciu klaśnięcie z przodu i z tyłu. Której parze uda się więcej razy odbić. -odbicia sposobem górnym nad siebie i do partnera. -odbicia sposobem górnym. Rywalizacja między parami o jak największa ilość odbić. -j.w. sposobem dolnym -odbijanie piłki sposobem górnym, po odbiciu zmiana miejsca, np.: dwa kroki w prawo itp.: -gry 1x1 przez siatkę – mini turniej. Każdy mecz 1min -gra właściwa 6x6 |
U-doskonalenie odbić S-zwinność, szybkość |
Ćw. w parach naprzeciwko siatki zwracanie uwagi na prawidłową pozycję siatkarską |
Część III
Ćw korekcyjno - uspokajające
Moment organizacyjno porządkowy |
Odbicia piłki sposobem górnym do kosza.
Zbiórka, omówienie zajęć, pożegnanie. |
W-znaczenie dokładności podczas odbić |
szereg |
PIŁKA NOŻNA
U: Nauczanie techniki atakowania, podania piłki ze zmianą miejsca w pasach działania
S: siła mm nóg , koordynacja wzrokowo – ruchowa
W: Współpraca w zespole
Klasa: I – III gimnazjum
Czas zajęć: 90 min
Miejsce zajęć: hala sportowa w Słomnikach
Liczba ćwiczących: 15
Przybory i przyrządy: piłki, koszulki, pachołki, talerzyki.
Tok |
Treść |
Interpretacja treści |
Uwagi |
Cz. I |
|
|
|
Moment org.-porząd. |
Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji. |
W: celność podań |
Dwuszereg |
Zabawa ożywiająca |
„podaj piłkę za kolejnością”. 3 zespoły po 5 zawodników, podają w ustalonej kolejności piłkę/piłki (najpierw rękami, później nogami) |
|
2x1min |
Ćw. kształtujące |
Zawodnicy ustawieni jak na rysunku poniżej. Po każdym podaniu przebiegając na drugą stronę zawodnik wykonuje ćwiczenie.
XX XXX |
|
|
Ćw. rr |
Po podaniu krążenie rr w przód/tył.
|
|
Po 5x |
Ćw. T w pł. strzałkowej |
po podaniu skłon w przód
|
|
5x |
Ćw. mm nóg |
j.w. skipping A/skipping C |
|
Po 4x |
Ćw. T w pł. czołowej |
j.w. skłony boczne |
|
Po 2x |
Ćw. mm brzucha |
Po podaniu 2 brzuszki
|
|
Po 2x |
Ćw. T w pł. Złożonej |
j.w. po podaniu skrętoskłony |
|
Po 2x |
Ćw. w podporach |
j.w. czworaki |
|
|
Ćw. w podskokach |
j.w. imitacja uderzenia głową w wyskoku |
|
Po 2x |
Cz. II |
|
|
|
Element doskonalony |
Podania piłki (nożnej i tenisowej) wewnętrzną częścią stopy. |
|
Pary |
Element nauczany |
Pokaz i objaśnienie. |
|
|
|
- Podania piłki w trójkach w miejscu. X X X
- j.w. w ruchu w kierunku bramki.
- małe gry 2x1
|
U: Nauczanie techniki atakowania, podania piłki ze zmianą miejsca w pasach działania S: siła nóg , koordynacja wzrokowo – ruchowa W: współpraca w zespole
|
Zmiana po 1min
Zmiana co 30sek. |
Gra szkolna |
3 zespoły 5 osobowe |
|
|
|
|
|
|
Cz. III |
|
|
|
Zabawa uspokajająca |
Strzały na bramkę (karne) rozstrzygnięcie i wybranie zwycięscy |
|
|
Ćwiczenie korekcyjne |
Rozciąganie w parach głównie nn i tułowia |
|
Rozsypka |
Zakończenie lekcji |
Zbiórka, podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepszych, pożegnanie. |
W: celność podań |
szereg |
WIOŚLARSTWO HALOWE
ZAJĘCIA NA ERGOMETRACH WIOŚLARSKICH
Miejsce: salka do ćwiczeń
Czas: 45min
Klasa: II gimnazjum
Liczba ćwiczących: 20
Sprzęt: Ergometr wioślarski – CONCEPT 2
S: kształtowanie siły mm, wytrzymałości siłowej
U: doskonalenie techniki wiosłowania
Część I (czas trwania 15min):
-
Rozgrzewka ogólnorozwojowa 4min, ćwiczenia gimnastyczne 2min.
-
Wiosłowanie na dystansie 300m (zmienne tempo: 50m szybkie, 50m wolne)
Część II (czas trwania 25min):
-
Dystans 1x1000m (czas 4:30min)
-
Dystans 2x500m (tempo na 500m – 2:15min)
-
Dystans 3x200m (tempo na 200m – 45sek)
-
Dystans 5x100m (tempo na 100m – 20sek)
Część III (czas trwania 5min):
-
Ćwiczenia uspokajające, regulujące oddech, ćw. rozciągające.
PIŁKA RĘCZNA
U: Doskonalenie kozłowania, podań, chwytów, rzutu na bramkę
S: Siła m. ramion, siła m. obręczy barkowej
W: cel szybkiego przenoszenia ciężaru gry
Miejsce: boisko sportowe
Czas: 45min
Przybory: piłki do ręcznej, koszulki, talerzyki
Liczba ćwiczących: 16
Klasa: III gimnazjum
TOK |
TREŚĆ |
INTERPRETACJA |
UWAGI |
Cz. I MOP
Zabawa. Ożywiająca
Ćw. Ramion
Ćw. T w pł. Strzałkowej
Ćw. NN
Ćw. T w pł. Czołowej
Ćw. Równoważn
Ćw. mmi grzbietu
Ćw. T w płaszczyźnie złożonej
Ćw. W podskokach
Ćw. W podporach |
Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji.
„Berek z kozłowaniem”. Złapany staje się berkiem.
Ćwiczący stoją w parach naprzeciwko siebie, podania piłki sposobem górnym, krążenia ramion.
Podania piłki stojąc tyłem do partnera, podania piłki między nogami.
Przysiad wyskok w górę, podanie piłki w najwyższym punkcie.
Ćwiczący stoją tyłem do siebie, chwyt za ramiona nad głową, wypady boczne najpierw w prawo, potem w lewo .
Podania piłki do partnera stojąc na jednej nodze.
Stojąc tyłem do partnera w odległości 1 metra, przekazywanie piłki górą nad głową.
Stojąc tyłem do partnera wykonujemy podania piłki poprzez skręt w prawo i w lewo.
Piłka między nogami, wyskoki w górę, kolana dochodzą do klatki piersiowej.
Podpór przodem podania piłki do partnera |
U: kozłowanie
U: technika podań i chwytów
S: siła rr |
Szereg
Na połowie boiska
|
Cz. II
Gra |
- podania piłki w trójkach w miejscu - podania piłki w trójkach w ruchu - podania piłki w trójkach, zakończone rzutem na bramkę - po każdym podaniu obieg za plecy partnera, zakończenie z rzutem na bramkę
Gra 7x7. |
U: chwyt, podanie, rzut na bramkę
|
Ćwiczenia w trójkach
|
Cz. III Ćw. uspokajające
MOP |
Rzuty karne. Każdy po 2-3x.
Zbiórka, pożegnanie, omówienie lekcji. |
W: celowość zmian stref gry |
Szereg |
https://poskwitow.edu.pl/2016-2017/2-aktualnosci?start=20#sigProGalleriaa823df5127
>
>
>
GIMNASTYKA
S: Wytrzymałość siłowa
U: Obwód ćwiczebny
W: Jakie mm rozwija każda stacja obwodu?
P: Współpraca w grupach
Klasa: II – III gimnazjum
Czas zajęć: 45min
Miejsce zajęć: korytarz szkolny
Liczba ćwiczących: 14
Przybory i przyrządy: piłka gimnastyczna, ławeczka, materace, karimaty, laski gimnastyczne.
Tok |
Treść |
Interpretacja treści |
Uwagi |
Cz. I 15 ‘ |
|
|
|
Moment org.-porząd. |
Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji. |
|
szereg |
Zabawa ożywiająca |
Wybieramy 2 berków. Osoba złapana staje w rozkroku. Można ją wybawić przechodząc między nogami. |
|
|
Ćwiczenia kształtujące |
Uczniowie stoją na obwodzie koła. Nauczyciel wzywa do koła po 1 osobie na jedno ćwiczenie kształtujące. Uczniowie sami wymyślają ćwiczenia. Rola nauczyciela ogranicza się do : -podawania kolejności ćwiczeń, - pomagania uczniom, - poprawiania ewentualnych błędów.
|
|
W kole |
Cz. II 25’ |
|
|
|
Obwód ćwiczebny |
Pokaz i objaśnienie. |
W: Jakie mm rozwija każda stacja. S:Wytrzymałość siłowa, koordynacja, szybkość |
Stacje oznaczone numerami. Uczniowie ćwiczą po 30 s na stacji na zmianę. |
I stacja |
Pompki ze wznosem prostej nogi. |
S: siła rr i nn |
|
II stacja |
Brzuszki |
S: siła mm brzucha |
|
III stacja |
Wznosy tułowia w leżeniu przodem |
S: siła mm grzbietu |
|
IV stacja |
Skoki zawrotne na ławce. |
S: siła mm nn |
|
V stacja |
Skip ping A między laskami gimnastycznymi. |
S: szybkość, koordynacja |
|
VI stacja |
Skipping A na ławce. |
S: siła mm nóg, koordynacja |
|
VII stacja |
Marsz na czworakach na ławeczce. |
S: koordynacja, siła mm rr |
|
VIII stacja |
Brzuszki leżąc na piłce gimnastycznej.
|
S: siła mm brzucha |
|
IX stacja |
W podporze przodem skręt tułowia z odwodzeniem rr. |
S: siła mm rr |
|
X stacja |
Skoki nad laskami gimnastycznymi. |
S: siła mm nóg, skoczność |
|
XI stacja |
Przewrót w przód i tył. |
S: zwinność |
|
XII stacja |
W podporze tyłem, na zmianę raz prawe raz lewe kolano do klatki piersiowej. |
S: siła mm rr, nn |
|
XIII stacja |
Pajacyk. |
|
|
XIV stacja |
Pad siatkarski. |
S: siła mm rr |
|
XV stacja |
Podpór przodem, stopy oparte o piłkę gimnastyczną, ugięcie nn, przetoczenie piłki i powrót do pozycji wyjściowej. |
S: siła mm grzbietu, nn i rr |
|
Cz. III 5’ |
|
|
|
Zabawa uspokajająca |
„Skąd dobiega gwizdek”. |
|
2x |
Zakończenie lekcji |
Zbiórka, podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepszych, pożegnanie. |
W: Która stacja sprawiła najwięcej trudności i dlaczego. |
szereg |
https://poskwitow.edu.pl/2016-2017/2-aktualnosci?start=20#sigProGalleriab7dd310972
>
>
>
>
>
>
>