W marcu 2014r. Szkoła Podstawowa im. Św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie brała udział w zawodach piłkarskich „Z podwórka na stadion”. Rywalizacja odbywała się w kategoriach dziewcząt i chłopców szkół podstawowych na obiektach sportowych Hutnika Kraków.


ZAJĘCIA TANECZNE

 

Konspekt lekcji dla klasy III

 

 

Część I.

Rozgrzewka – swobodne wymachy rąk i podskoki w rytm Polki, czas trwania: 5 min

 

Część II.

część zasadnicza – sylwetka taneczna i prawidłowa postawa w poszczególnych tańcach, czas trwania: 30 min.

1.Cha cha- New York. Nauka kroku indywidualnie i w parze. Sylwetka taneczna i układ rąk charakterystyczny dla tej figury.

2. Walc angielski- ćwiczenia rytmiczne. Trzymanie taneczne i postawa podczas tańca. Zasada unoszen i opadań- ćwiczenia.

3. Samba- trzymanie taneczne i postawa. Utrwalanie choreografii.Ćwiczenia rytmiczne

4. Polka- utrwalanie choreografii.

 

Część III.

Część końcowa – ćwiczenia i zabawy rytmiczne. Czas trwania: 10 minut.




 

NAUKA PŁYWANIA

 

U: Adaptacja do środowiska wodnego, nauka leżenia na piersiach i grzbiecie.

S: Koordynacja

W: Jakie są zasady bezpiecznej kąpieli.

 

Klasa: I – VI Szkoły Podstawowej

Liczba: 24

Czas: 90’

Miejsce: Kryta Pływalnia w Miechowie

Przybory: Deski, makarony

 

Tok

Treść

Interpretacja

Uwagi

I cz.

MOP

 

 

ćw. na brzegu rozgrzewka

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. na płytkiej wodzie

 

Zabawa ożywiająca

 

 

Zabawa z zanurzaniem głowy

 

II cz. główna

 

Ćw. z wydechami

 

 

Ćw. wypornościowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. z wydechami

 

 

 

 

Zabawa z leżeniem na piersiach

 

 

Ćw. z wydechami

 

Ćw. z leżeniem na piersiach

 

 

 

 

Skok

 

 

 

 

 

III cz. końcowa

 

Ćw.

uspokajające.

 

 

 

MOP

 

 

 

 

Wprowadzenie grupy, zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.

 

Ćw. stoją w lekkim rozkroku i naprzemianstronne krążenia rr w przód i w tył,

10-skłonów w przód

przenoszenie ciężaru ciała z n na n

wdech ustami z wznosem rr do góry i wydech ze skłonem w przód

 

wejście pod prysznic

 

wejście do wody po drabince jedna za drugą .

 

 

„Piłka parzy”- szybkie przerzucanie piłek z jednej strony na drugą, wygrywa zespół który po sygnale na najmniej piłek.

 

„Baraszkujące delfinki”- każdy posiada deskę, kładzie ją na wodzie i nurkuje przepływając pod nią.

 

 

 

Ćw. stoją twarzą do brzegu i opierają ręce na przelewie. Wykonują kilka razy mocny wydech do wody zanurzają głowę pod wodę.

 

„Meduza”- kto potrafi dłużej leżeć na wodzie na piersiach? uczniowie wykonują przysiad w wodzie i swobodnie kładą się na zanurzają głowę, rr w przód

 

 

 

 

 

„Korek”- kto potrafi po położeniu się na wodzie złapać się za kolana.

 

W parach chwyt za rr i na zmianę przysiady – „waga”- wydechy do wody

 

W parach na zmianę wykonują ćw. meduzę (rr podane partnerce)

 

„Wyścigi motorówek”- jedna osoba kładzie się na piersiach z głową w wodzie i podaje ręce partnerowi, który biegnie ciągną jedynkę za sobą. Kto pierwszy do linii.

 

„waga”

 

 

Partner podtrzymuje głowę jedynce, która kładzie cię na grzbiecie.

 

Ćw. jak wyżej tylko podtrzymujący chodzi, ciągnąc za sobą leżącego.

 

„Sznureczek”- wszyscy ćw. siadają blisko siebie, chwytają się pod łokcie i mocno trzymają. Siedzą tyłem do basenu na skraju. Nauczyciel popycha pierwszą do wody, a ćw. po kolei wpadają do wody.

 

 

 

 

W kółeczku chwyt za rr i co druga os. robi „meduzę”- z wydechem do wody

 

Wyjście z wody

 

Zbiórka, odliczenie, omówienie lekcji, pożegnanie.

 

 

 

W: zasady bezpieczeństwa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W: jak bezpiecznie wchodzić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U: adaptacja do środowiska wodnego

S: koordynacja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U: nauka leżenia na piersiach

S: koordynacja

-\\-

-\\-

 

 

 

 

U: nauka leżenia na grzbiecie

S: koordynacja

-\\-

 

 

-\\-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W: zasady bezpiecznej kąpieli

 

 

 

 

Szereg

 

 

 

Ćw. przeprowadzane w żywym tempie

 

 

 

 

 

 

 

Podział na dwa zespoły

 

 

Rozsypka

 

 

 

 

 

Nie przecierać oczu po wynurzeniu

 

 

-\\-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10x każdy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10x

 

 

Na zmianę

 

 

-\\-

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

 

 

Na zmianę

 

 

 

 

 

 










 

PIŁKA RĘCZNA

 

 

U: Doskonalenie podań półgórnych

S: Siła mięśni ramion

W: Przypomnienie wiadomości dotyczących piłki ręcznej

 

Klasa: V - VI

Liczba: 16

Czas: 45’

Miejsce: boisko szkolne

Przybory: Piłki do piłki ręcznej, talerzyki, koszulki

 

Tok

Treść

Interpretacja

Uwagi

I cz.

MOP

 

 

 

Zabawa ożywiająca

 

Ćw. kształtujące

Ćw. rr.

 

 

Ćw. nn.

 

ćw. T w pł. Strzałkowej

 

ćw. T w pł czoł

 

ćw. T w pł złoż

 

ćw. mm. brzucha

 

Podpory

 

Podskoki

 

 

II cz. główna

Doskonalenie podania półgórnego

 

 

 

 

 

 

Gra

 

 

 

 

III cz. końcowa

 

Moment organizacyjno - porządkowy

 

 

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań i celów lekcji.

 

 

‘’Berek parami’’- ćw. dobrani są parami, jedna para jest berkiem i łapie pozostałe. Złapana para staje się berkiem.

 

 

-w parach naprzeciwko siebie, po podaniu krążenie rr w przód/tył

 

-j.w. po podaniu przysiad

 

-j.w. skłon w przód

 

 

- j.w. po podaniu skłony boczne

 

-j.w. po podaniu skrętoskłony

 

-10 brzuszków

 

 

-podpór przodem gra w łapki

 

-po podaniu wyskok z dociągnięciem kolan pod klatkę piersiową

 

 

-pokaz pracy rr, T, nn przy podaniu

 

- podania w parach w miejscu

 

-podania w dwójkach w truchcie

 

-j.w. ćw zakończone rzutem w wyskoku na bramkę

 

Gra właściwa

 

‘’Minutka’’ – kto najlepiej wyczuje minutę .

Ćw. usadzeni w siadzie skrzyżnym .

 

 

 

 

Zbiórka, podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepszych, pożegnanie.

 

 

 

 

W: pogadanka o technice wykonywania podań

 

 

 

 

 

 

 

 

S: siła rr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S: siła rr

 

 

 

 

 

 

S: siła rr

 

 

 

 

U: doskonalenie podania półgórnego

S: siła rr

 

 

 

 

 

 

 

W: precyzja podań.

 

 

szereg

 

 

 

na połowie boiska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W sektorze bocznym w kierunku bramki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szereg

 

 

 

 

 







 

PIŁKA NOŻNA

 

S: Koordynacja i szybkość reakcji.

U: Gry i zabawy w doskonaleniu techniki piłki nożnej.

W: Rola gier i zabaw w piłce nożnej.

 

KLASA: V – VI

MIEJSCE: boisko szkolne asfaltowe

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 12

CZAS: 45’

PRZYBORY I PRZYRZADY: 4 znaczniki, piłki nożne, pachołki, talerzyki,

 

 

TOK

TREŚĆ

INTERPRETACJA TREŚCI

UWAGI

I

Moment organizacyjno porządkowy

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

ćw RR

 

 

 

ćw NN

 

 

 

ćw tł w pł złożonej

 

ćw w podporach

 

ćw w podskokach

 

 

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie zadań lekcji.

 

 

Wszyscy z piłkami, 3-4 berków usiłuje własną piłką wybić piłkę koledze. Osoba, której piłka została wybita staje się berkiem.

 

Trzy wyznaczone pachołkami strefy o wymiarach 3-3m.

Ćw. prowadzą piłkę między strefami. Na sygnał nauczyciela 1 biegną do strefy nr 1 itd.. 2-ch ostatnich wykonuje 10 przysiadów.

 

Prowadzenie piłki zew.cz. stopy, z równoczesnym krążeniem asynchronicznym rr.

 

 

Prowadzenie piłki, na jeden gwizdek przyspieszenie, na dwa wyprzedzenie piłki i zatrzymanie jej poprzez przysiad.

 

W truchcie piłka w rękach trzymana ponad głową rr wyprostowane. Krążenia tułowiem.

 

Przysiad podparty, wyrzuty nn na przemian raz do podporu prostego raz do rozkrocznego.

 

Wyskoki z obrotem ciała o 180, 360, w prawo i w lewo.

Komu uda się obrócić o jak najwięcej stopni.

 

 

 

W: związane z zadaniami lekcji

 

U: doskonalenie techniki p. nożnej

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forma zadaniowa

 

Dwuszereg

 

Nie ćwiczący

Rozkładają przybory.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sygnał rozpoczęcia i zakończenia ćw. daje nauczyciel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osobę która wygra należy nagrodzić.

II

 

Zabawa bieżna

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa rzutna

 

 

 

 

 

Zabawa koordynacyjna

 

 

Zabawa kopna

Wyścigi z piłką, slalomem między pachołkami. Piłkę prowadzimy nogą dalszą od pachołka.

W każdym rzędzie ćw. dobierają się w pary. 2 piłki na parę. Na sygnał pierwsza para z rzędu wykonuje podania między sobą trzymając jednocześnie drugą piłkę w ręku po dobiegnięciu do pachołka obaj podają piłkę dołem do kolejnej pary, biegną na linię startu, przekazuje druga piłę i jest to sygnał do startu kolejnej pary. Wygrywa zespół, który jako pierwszy wykona ćw.

 

„wyrzut i przyjęcie” dwie drużyny podzielone na dwa szeregi, stoją naprzeciwko siebie. Jedni wykonują poprawny wyrzut z autu, a drudzy przyjmują piłkę z powietrza i jak najszybciej oddają ją z powrotem po ziemi.

 

Wyścigi rzędów: prowadzenie dwóch piłek do pachołka, od pachołka powrót z piłkami trzymanymi w rękach.

 

 

Podania w parach, po przekroczeniu połowy boiska jeden zawodnik staje się atakującym a drugi broniącym. Napastnik stara się minąć rywala i oddać strzał na bramkę. Po każdej akcji zmiana ról.

 

S: koordynacja szybkość reakcji

U: doskonalenie

el. techniki

 

 

 

 

 

W: współpraca z partnerem

 

 

 

S: szybkość, koordynacja

 

 

U: drybling, gra 1x1, strzał na bramkę

Wyścigi rzędów

Nie ćwiczący liczą punkty

 

 

III

Ćw korekcyjno uspokajające

 

 

Moment organizacyjno porządkowy

Ćw. na obwodzie koła. Jeden z nich odchodzi na bok, w tym czasie w kole następuje roszada dwóch ćw. zadaniem ucznia jest odgadnięcie kto zmienił swoje miejsce.

 

Zbiórka, omówienie zajęć, pożegnanie.

 

 

 

 

 

 

W kole

 

 



Czym są pliki Cookie

 

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

 

 

Polityka plików Cookie

 

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego poskwitow.edu.pl stosuje się  tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszego serwisu internetowego. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego poskwitow.edu.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

 

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

 

dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,

tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,

utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,

dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. W ramach serwisu internetowego poskwitow.edu.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:

 

"niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,

pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,

pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,

"funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,

"reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

 

5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszego serwisu internetowego, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym poskwitow.edu.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

 

6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego poskwitow.edu.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.



Koordynator: mgr Agata Bogusz

 

Informacje o projekcie

Szkoła Podstawowa i Publiczne Gimnazjum im. Św. Franciszka z Asyżu w roku szkolnym 2012\2013 przystąpiły do udziału w Programie Szkoła Bezpiecznego Internetu, w ramach którego szkoła może ubiegać się o bezpłatny certyfikat Szkoły Bezpiecznego Internetu.

Organizatorami projektu są:

  • Fundacja Kidprotect.pl. Fundacja prowadzi projekty edukacyjne skierowane do dzieci i młodzieży, rodziców i wychowawców. Stale współpracuje z organami ścigania, oferując pomoc w ujmowaniu sprawców, udzielając porad i szkoleń.

  • Grupa TP - lider na polskim rynku telefonii stacjonarnej, Internetu oraz transmisji danych. Członek światowej grupy telekomunikacyjnej France Telecom. Operator dwóch kanałów telewizyjnych - Orange sport i Orange sport info.

  • Symantec - Firma Symantec jest światowym liderem w dziedzinie zabezpieczeń, pamięci masowych i zarządzania systemami. Naszym klientom — zarówno indywidualnym, małym firmom, jak i największym globalnym organizacjom — pomagamy zabezpieczać dane i zarządzać nimi, chroniąc je przed zagrożeniami skuteczniej i bardziej kompleksowo niż jakakolwiek inna firma na świecie

  • Patronat honorowy nad programem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Rzecznik Praw Dziecka

  • Pozostali partnerzy programu to Microsoft, Serwis Nasza Klasa, Serwis Allegro, PEGI, Venti


Zobacz Certyfikat...


 

Etapy realizacji projektu

Data

Temat

Opis realizowanego zadania

13.09.2012

Sieciaki - „Na niebezpieczne pytania udzielaj bezpiecznych odpowiedzi”

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klas 0-III oglądali filmy edukacyjne na stronie www.sieciaki.pl. Tematem przewodnim był film pt. „ Na niebezpieczne pytania udzielaj bezpiecznych odpowiedzi”. Dzieci miały okazję wymyśleć nowe niebezpieczne pytania i bezpieczne na nie odpowiedzi.

19.09.2012

Licencja

Na informatyce uczniowie klasy I gimnazjum omawiali zagadnienia związane z licencją oprogramowania, zwracana była uwaga na programy dostępne w Internecie i konieczność zapoznawania się z licencją takiego oprogramowania. Wyjaśnione były pojęcia związane z prawami autorskimi i konsekwencje kradzieży praw autorskich.

4.10.2012

Bezpieczne gry

Uczniowie klas 0-III na zajęciach świetlicowych poznawali bezpieczne gry komputerowe, zasady korzystania z gier dostępnych w internecie

10.10.2012

Netykieta

Podczas zajęć komputerowych uczniowie kl. I zapoznali się z zasadami netykiety, dyskutowali dlaczego takie zasady są konieczne, poznali konsekwencje nie stosowania zasad netykiety.

17.10.2012

Strony internetowe

Uczniowie kl. II gimnazjum zakończyli realizację kursu język html. Podczas zajęć uczyli się tworzyć strony internetowe w tym języku poznawali zasady dotyczące kopiowania materiałów z innych stron.

18.10.2012

Bezpieczne strony

Uczniowie uczęszczający na zajęcia świetlicowe poznali kolejną stonę www.necio.pl. Oglądali filmy grali w gry, dyskutowali na temat prezentowanych treści na tej stronie.

6.11.2012

Oprogramowanie

Na wszystkich szkolnych komputerach zainstalowaliśmy oprogramowanie antywirusowe, firewall, antyspam.

7.11.2012

Cyberprzemoc i grooming

Podczas zebrania z rodzicami zostało przeprowadzone szkolenie dla nauczycieli i rodziców zorganizowane we współpracy z Powiatową Komendą Policji w Krakowie. Szkolenie dotyczyło Cyberprzemocy i przestępstw internetowych.

14.11.2012

Gazetka

Uczniowie przygotowali gazetkę w szkolnej pracowni komputerowej dotyczącą bezpieczeństwa w internecie, netykiety, praw autorskich, licencji oprogramowania.

Od 14.11.2012 do 30.01.2013

Internet

Uczniowie klasy IV na zajęciach komputerowych rozpoczynają przygodę z internetem. Poznają zasady korzystania z sieci komputerowych. Poznają zasady netykiety, bezpieczne strony internetowe, wyszukiwarki internetowe przeznaczone dla dzieci.

Od 14.11.2012 do 16.11.2012

Międzynarodowy Konkurs Informatyczny „Bóbr”

Uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum brali udział w VII edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego „Bóbr”. W trakcie przygotowań do konkursu zostały poruszone tematy związane z bezpieczeństwem uczniów podczas pracy przy komputerze. Życzymy wszystkim sukcesów!

21.11.2012

Bezpieczny Puchatek

W naszej szkole odbył się Ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie. Była to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, podczas której na tak szeroką skalę została sprawdzona wiedza uczniów kl. I na temat bezpieczeństwa w sieci i nie tylko. Gratulujemy wiedzy wszystkim uczniom kl. I a szczególnie F. Świerkowi, który odpowiedział bezbłędnie na wszystkie pytania.

22.11.2012

Polityka Bezpieczeństwa Internetowego

W szkole został wprowadzony dokument pt. Polityka Bezpieczeństwa Internetowego. Zostały w nim zawarte podstawowe zasad korzystania z komputera, działania zaplanowane w ramach programu Szkoła Bezpiecznego Internetu oraz procedury reagowania w nagłych wypadkach.

7.12.2012

Stop Cyberprzemocy!

Szkoła przy współpracy z Powiatową Komendą Policji w Krakowie zorganizowała szkolenie dla uczniów dotyczące cyberprzemocy. Uczniowie mieli możliwość porozmawiania z osobą prowadzącą szkolenie i zadawania pytań. Szkolenie wyjaśniło wiele wątpliwości uczniów.

12.12.2012

Plakaty

Uczniowie klasy I przygotowywali plakaty dotyczące bezpieczeństwa w internecie, cyberprzemocy, netykiety, praw autorskich. Prezentowali swoje wiadomości i prace pozostałym kolegom z klasy.

19.12.2012

Pamiętaj o bezpieczeństwie komputera

Uczniowie klasy VI na informatyce przypominali sobie wiadomości związane z programami antywirusowymi, instalowali programy, skanowali wybrane pliki, wyjaśniali pojęcia związane z programami antywirusowymi.

16.01.2013

Ogólnopolska Koalicja na rzecz Bezpieczeństwa Dzieci w Internecie

Szkoła podstawowa oraz gimnazjum przystąpiły do Ogólnopolskiej Koalicji na rzecz Bezpieczeństwa Dzieci w Internecie. Koalicja istnieje przy Polskim Centrum Programu "Safer Internet", które tworzą Fundacja Dzieci Niczyje (FDN) oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK). Koalicja jest inicjatywą skupiającą organizacje i instytucje, które podejmują działania na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie. Jej celem jest jak najszersze upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu przede wszystkim wśród najmłodszych internautów.

23.01.2013

Helpline

Na szkolnych komputerach została umieszczona następująca informacja: „http://www.helpline.org.pl/

http://www.dyzurnet.pl/

Tel. 800 100 100

Tu znajdziesz pomoc w sytuacjach zagrożenia w sieci.

Kiedy spotka Cię coś nieprzyjemnego lub złego w Internecie,

możesz się z nimi skontaktować telefonicznie, za pomocą komunikatora lub e-mail’a na ich stronie.”

 

 

 

5.02.2013

 

 

Materiały

Do materiałów znajdujących się w szkolnej bibliotece zostały dołączone płyty i materiały przeznaczone dla uczniów rodziców i nauczycieli dotyczące bezpieczeństwa dzieci w Internecie. Wszystkie materiały otrzymaliśmy od Powiatowej Komendy Policji w Krakowie.

 

W roku szkolnym 2012/ 2013 w Publicznym Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie działa Koło Humanistyczne.

Do głównych celów pracy Koła należy: rozwijanie zainteresowań polonistycznych uczniów poprzez analizę i interpretację różnych tekstów kultury, kształcenie umiejętności redagowania form wypowiedzi, rozwijanie kompetencji czytelniczych, upowszechnianie wśród młodzieży kultury audiowizualnej i ikonograficznej, realizacja projektów edukacyjnych, udział gimnazjalistów w programach kulturalnych oraz konkursach.

Członkowie Koła Humanistycznego redagują wkładkę gimnazjalną „Głos Gimnazjalny” oraz działają w sekcji informacyjnej, przygotowując notatki i fotoreportaże z życia szkoły.

W I semestrze 2012/2013 Klubowicze uczestniczyli w Ogólnopolskiej Kampanii Stop Wulgaryzmom pl., redagując artykuły, felietony oraz biuletyny poświęcone kulturze i etyce słowa.

Wiele satysfakcji sprawiła młodym humanistom praca nad projektem edukacyjnym „Czy warto zimą tropić motyle?”, realizowanego w ramach programu Centrum Edukacji Obywatelskiej „Elementarz Korczaka”.

Członkowie Koła Humanistycznego wzięli udział w szkolnym konkursie literackim „Opowiem ci moją historię…”, ogólnopolskim konkursie na wypowiedź eseistyczną „Czy dzieci i ryby głosu nie mają” oraz konkursach poetyckich. Wspaniałą niespodzianką dla Klubowiczów był wielki sukces Mikołaja Dratwińskiego, który w VIII Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim „Na skrzydłach poezji. Nowe inspiracje” zdobył III nagrodę w kategorii dowolny utwór literacki.

Obecnie członkowie Koła Humanistycznego realizują projekt z cyklu „Tuwim Inspiruje” oraz przygotowują się do Szkolnej Akcji Literackich Bestsellerów.

 

Członkowie Koła Humanistycznego:

1. Anna Jasiówka

2. Kinga Jagiełka

3. Paulina Herian

4. Agnieszka Salawa

5. Justyna Wieczorek

6. Magdalena Świątkowska

7. Wojciech Kowalski

8.      Mikołaj Dratwiński

 

 

Urszula Wykurz- opiekun Koła Humanistycznego

Publikacje koła humanistycznego