RAPORT O DZIAŁALNOŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
I PUBLICZNEGO GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE
ROK SZKOLNY 2010/2011 – DANE STATYSTYCZNE
SZKOŁA PODSTAWOWA

Liczba uczniów:
kl. 0-III – 48,
kl. IV-VI – 39; razem: 87.

Liczba nauczycieli: 16
w tym stażysta – 4,
kontraktowy – 5,
mianowany – 2,
dyplomowany – 5.
Udział w konkursach:
Liczba konkursów: 31 w tym:
szkolne: 5, gminne: 15, powiatowe: 4, wojewódzkie: 4, diecezjalne:
1, ogólnopolskie: 2, międzynarodowe: 1.

Rodzaj konkursów: wiedzy, recytatorskie, artystyczne, sportowe.

Największe osiągnięcia:
- Tytuł finalisty w Kuratoryjnym Konkursie Biblijnym (uczeń kl. IV),
- III m. w II Międzynarodowym Konkursie Artystycznym im. Wł. Pietrzaka,
- Wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym,
- I m. w Gminnym Konkursie Wiedzy o Janie Pawle II,
- III m. w Gminnym Konkursie Wiedzy o Krakowie,
- II m. w Gminnym Konkursie Recytatorskim Poezji Obco-języcznej,
- I m. i 3 wyr. w Gminnym Konkursie Plastycznym Anioły,
- 5 I m. i 2 II m. w Gminnym Konkursie Plastycznym o Janie Pawle II,
- I m., II m. i wyróżnienie w Gminnym Konkursie Recytatorskim Teatr Jednego Aktora,
- III m. w Gminnym Konkursie Ortograficznym dla klas I-III,
- I m. w Gminnych Terenowych Biegach Niepodległości,
- I i II m. w Zawodach w Wioślarstwie Halowym o Puchar Krakowa,
- Wyróżnienie w Festiwalu Dziecięcych i Młodzieżowych Teatrów Amatorskich „Karuzela Marzeń”,
- 3 I m., 2 II m., 2 III m., 4 wyr. w Gminnym Konkursie Plasty-cznym „Iwanowickie Pejzaże”.

Realizowane programy projekty:
- „Śpiewająca Polska” – Ogólnopolski Program Rozwoju Chórów Szkolnych,
- Szkoła Bez Przemocy,
- Adopcja Serca,
- Góra Grosza,
- Z Kulturą Na Ty,
- Świecę Dobrym Przykładem,
- Twórcze Myślenie – kl. I-III w ramach Programu Diament,
- Akcje charytatywne Szkolnego Koła Caritas,
- Lepsza Szkoła- badanie wyników nauczania,
- Owoce w szkole,
- Szklanka mleka,
- Ratujemy i uczymy ratować
- Trzymaj formę. W zdrowym ciele zdrowy duch – program promujący zdrowy tryb życia,
- Szkoła Odkrywców Talentów – Certyfikat Ministra Edukacji Narodowej.

Innowacje programowe:
- „Mój mały ogródek”- lokalne tradycje przy urządzaniu i pielęgnacji wiejskiego ogródka kwiatowego,
- „Mali ogrodnicy” – zakładamy rabatę jurajskich roślin chronio-nych.

Zajęcia pozalekcyjne:
- Zajęcia taneczne,
- Koło historyczne,
- Chór Pierwiosnek i Chór Primavera,
- Koło Teatralne – Teatrzyk na schodkach,
- Gimnastyka korekcyjna,
- Warsztaty Plastyczne,
- Koło informatyczne,
- Zajęcia sportowe – wioślarstwo halowe,
- Taniec nowoczesny z elementami baletu,
- Koło szachowe,
- Zajęcia karate,
- Szkolne Koło Caritas,
- Wyjazdy na basen.

Wycieczki, wyjazdy:
wycieczki, wyjazdy: 16
Zimowisko w Żywcu,
Wakacje z Bogiem w Zakopanem.



GIMNAZJUM

Liczba uczniów:
kl. I-III – 42.

Liczba nauczycieli: 16
w tym stażysta – 4,
kontraktowy – 5,
dyplomowany – 7.

Udział w konkursach:
Liczba konkursów: 20 w tym:
szkolne: 4, gminne: 5, powiatowe: 1, wojewódzkie: 5, diecezjalne: 1, ogólnopolskie: 4.

Rodzaj konkursów: wiedzy, recytatorskie, artystyczne, sportowe.

Największe osiągnięcia:
- I m. w Diecezjalnym Konkursie Literackim „Żonkil symbolem nadziei”,
- II m. w Gminnym Konkursie Palm Wielkanocnych,
- I m. i III w Gminnych Biegach Niepodległości,
- I, II, III m. w Gminnym Festiwalu Piosenki Obcojęzycznej,
- II i 2 III m. w Mistrzostwach Polski UKS w wioślarstwie halo-wym,
- II m. w Mistrzostwach Polski UKS w wioślarstwie halowym – sztafeta dziewcząt i chłopców,
- II i 2 III m. w Mistrzostwach Polski UKS w wioślarstwie halo-wym – indywidualnie,
- 2 I m. w Zawodach w Wioślarstwie Halowym o Puchar Krakowa indywidualnie i sztafety,
- III i V m. w Powiatowym Konkursie Plastycznym „Wisła rzeką moich marzeń”,
- Grand Prix, 2 I m., 3 II m., 2 wyr. w Gminnym Konkursie Plasty-cznym „Iwanowickie Pejzaże”.

Realizowane programy projekty:
- „Śpiewająca Polska” – Ogólnopolski Program Rozwoju Chórów Szkolnych,
- Szkoła Bez Przemocy,
- Adopcja Serca,
- Góra Grosza,
- Akcje charytatywne Szkolnego Koła Caritas,
- Lepsza Szkoła – badanie wyników nauczania,
- Trzymaj formę. W zdrowym ciele zdrowy duch – program promujący zdrowy tryb życia,
- „Otwórz Serce Dla Innych” – projekt w ramach Małopolskiego Programu Mieć Wyobraźnię Miłosierdzia,
- Program Diament – program dla uczniów uzdolnionych,
- Z kulturą na co dzień” szkolny projekt wychowawczy,
- Czy autorytety są wśród nas?,
- Prometeusz,
- Patrz i zmieniaj,
- Jedz smacznie i zdrowo,
- Pomagać? – Czy warto?,
- Szkoła Odkrywców Talentów – Certyfikat Ministra Edukacji Narodowej.

Innowacje programowe:
- Zostań Mistrzem Lepszej Szkoły,
- Gimnazjalna Platforma Kabaretowa,
- Wspólny śpiew- czerpanie radości z życia,
- Mieć Wyobraźnię Miłosierdzia – realizacja w działalności Szkolnego Koła Caritas przesłania Ojca Św. Jana Pawła II.

Zajęcia pozalekcyjne:
- Koła przedmiotowe,
- Platforma Kabaretowa,
- Chór Primavera,
- Klub dziennikarski,
- Zajęcia sportowe – wioślarstwo halowe,
- Szkolne Koło Caritas.

Wycieczki, wyjazdy:
wycieczki, wyjazdy: 15
Zimowisko w Żywcu,
Wakacje z Bogiem w Zakopanem.

Łącznie w obu szkołach: 129 uczniów.

Uroczystości akcje spotkania:
Dzień Patrona, Święto Caritasu, Wigilia Szkolna, Występ Jasełek w Żywej Szopce u Franciszkanów, Wieczór kolęd Cicha Noc, Koncert Kolęd i Pastorałek w kościele w Iwanowicach w wykonaniu chóru Primavera, Dzień Babci Dziadka, Bal Karnawałowy, Dzień Wiosny – Dzień Zdrowia, Dzień Dziecka i Sportu, Piknik Rodzinny, Udział SKC w Małopolskim Święcie Młodych Wolontariuszy, Wizyta J. Em. Biskupa Kazimierza Gurdy, Wizyta Członków Stowarzyszenia Kultury Polskiej w Charkowie w ramach obozu językowego, Udział w Akcji Pola Nadziei, Spotkanie z Ambasadorem RP w Moskwie, Nawiązanie współpracy ze szkołą w Opawie w Czechach.

Wyniki ewaluacji, wnioski:
Udział gimnazjum w Programie Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły. Projekt realizowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w partnerstwie z Uniwersytetem Jagiellońskim.

Ocena: 11 wymagań na stopień B 6 wymagań na stopień A
1. Realizowane w szkole innowacje i projekty edukacyjne wyzwalają wśród uczniów wielokierunkową aktywność nastawioną na wysokie wyniki nauczania, rozwijanie zainteresowań, talentów, kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
2. Uczniowie inicjują szereg działań służących wzbogaceniu oferty edukacyjnej, które rozwijają zainteresowania i pasje oraz kształtują oczekiwane postawy.
3. Relacje między nauczycielami oraz sposób i formy komunikowania, sprzyjają twórczej analizie efektów podejmowanych i realizowanych w szkole działań oraz przekładają się na modyfikowanie i planowanie pracy we wszystkich obszarach funkcjonowania szkoły.
4. Rodzice jako inicjatorzy założenia szkoły czują się odpowiedzialni za jej rozwój i szeroką promocję w środowisku.
5.Współpraca szkoły z rodzicami i wieloma partnerami nakierowana jest na angażowanie ich do udziału w podejmowaniu decyzji dotyczących pracy szkoły i wyzwalanie aktywności.
6. Absolwenci czują autentyczną więź ze szkołą poprzez podejmowane inicjatywy przy organizowaniu uroczystości i imprez.
7. Jakość pracy szkoły jest efektem demokratycznego stylu zarządzania opartego na współpracy dyrektora z nauczycielami, uczniami i rodzicami.
Pełna wersja raportu dostępna jest pod adresem www.platforma.npseo.pl
Anna Rerak