W środę, 19 listopada 2014r., my, czyli trzecia klasa, przygotowaliśmy zabawę andrzejkową dla naszych młodszych kolegów. Najpierw wróżyliśmy z serduszek, z których dziewczyny i chłopcy mogli poznać imię przyszłego męża lub żony. Potem była wróżba, z której można się było dowiedzieć, czym się będziemy zajmowali w przyszłości. Ja z koleżanką prowadziłam wróżbę „mowa kwiatów”, a koledzy przepowiadali przyszłość z „magicznych kubeczków”. Było też wróżenie z butów, a najsłodsza wróżba ukryta była w cukierkach. Po wszystkich wróżbach zaprosiliśmy kolegów na poczęstunek i zabawę taneczną. Uważam, że to były udane andrzejki.
Aleksandra Chwastowska (III klasa)
W czwartek rano (30 października 2014r.) pojechaliśmy na wycieczkę do Krakowa. Najpierw odwiedziliśmy kino Kijów. Tam mieliśmy lekcję multimedialną o radiu i telewizji. Potem oglądaliśmy film „Safari” o tym, że ludzie zachowują się tak, jakby byli sami na Ziemi i nie dbają o przyrodę. Po filmie poszliśmy na Rynek, karmiliśmy gołębie pod pomnikiem Adama Mickiewicza i kupiliśmy sobie pamiątki. To była udana wycieczka.
Filip Proszowski (klasa III)
21 października 2014r. razem z naszą klasą wybraliśmy się do Muzeum Regionalnego w Iwanowicach. Pan Adam Miska, który jest kustoszem muzeum, opowiadał nam o różnych ciekawych eksponatach. Widzieliśmy między innymi dawne narzędzia, przedmioty codziennego użytku, piękną szopkę, broń i mundury wojskowe.
Byliśmy też na cmentarzu parafialnym w Iwanowicach gdzie odwidzieliśmy groby poległych Polaków w czasie powstania styczniowego oraz w czasie I i II wojny światowej. To była ciekawa i pouczająca wycieczka.
Wiktoria Kolawa (klasa III)
>>Nowa koncepcja systemu nadzoru pedagogicznego została zatwierdzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 7 października 2009 r. ze zmianami z 10 maja 2013r. Ma ona na celu umożliwienie gromadzenia kompleksowych informacji na temat jakości pracy szkół i funkcjonowania systemu edukacyjnego. Projekt wdrażany jest dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej, realizują go: Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, Ośrodek Rozwoju Edukacji i Era Ewaluacji.
Ewaluacja zewnętrzna polega na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania szkoły w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa:
1. Szkoła lub placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów.
2. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
3. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.
4. Uczniowie są aktywni.
5. Respektowane są normy społeczne.
6. Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
7. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych.
8. Promowana jest wartość edukacji.
9. Rodzice są partnerami szkoły lub placówki.
10. Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju.
11. Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych.
12. Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi.
Ewaluacja ma także na celu ustalenie poziomu spełniania przez szkołę wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Edukacji
Szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
● Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
● Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
● Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
● Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
● Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 22-09-2014 - 03-10-2014 przez zespół wizytatorów ds. ewaluacji. Badaniem objęto 21 uczniów (ankieta i wywiad grupowy), 37 rodziców (ankieta i wywiad grupowy) i 15 nauczycieli (ankieta i wywiad grupowy).
Przeprowadzono wywiad indywidualny z dyrektorem placówki oraz osobą prowadzącą szkołę, wywiad grupowy z partnerami szkoły i z pracownikami niepedagogicznymi, a także obserwacje lekcji, placówki i analizę dokumentacji. Na podstawie zebranych danych został sporządzony raport, który obejmuje podstawowe obszary działania szkoły.
WNIOSKI
1. Nauczyciele wykorzystują wyniki analiz prowadzonych badań do doskonalenia własnej pracy.
2. W Szkole właściwie rozpoznaje się możliwości psychofizyczne i potrzeby rozwojowe oraz sytuację społeczną każdego ucznia i na tej podstawie organizuje potrzebne wsparcie.
3. Działania o charakterze nowatorskim pozwalają na właściwy rozwój uczniów.
4. Realizacja zalecanych warunków i sposobów wdrażania podstawy programowej oraz planowane na podstawie analizy efektywności pracy działania, pozwalają dzieciom przezwyciężać trudności.
5. Dobre relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej, troska o bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu w Szkole, zapewniają dzieciom poczucie spokoju i emocjonalnej równowagi.
6. Wspólne z rodzicami planowanie działań wychowawczych i programu profilaktyki oraz analiza efektów sprzyjają rozwojowi uczniów.
7. Nauczyciele współpracują ze sobą w planowaniu i doskonaleniu własnej pracy oraz rozwiązywaniu problemów.
8. Współpraca Szkoły ze środowiskiem lokalnym wpływa na ich wzajemny rozwój.
9. Dyrektor skutecznie zarządza Szkołą
POZIOM SPEŁNIANIA WYMAGAŃ PAŃSTWA
1. Szkoła lub placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów - B
2. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się - A
3. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej - B
4. Uczniowie są aktywni – B
5. Respektowane są normy społeczne - B
6. Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji – B
7. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych – B
8. Promowana jest wartość edukacji - B
9. Rodzice są partnerami szkoły lub placówki - B
10. Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju – A
11. Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych - B
12. Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi - B
Pełna treść raportu znajduje się na stronie www.npseo.pl
Anna Rerak
>>
Do SOSW dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie przyjechali uczniowie i uczennice z Bydgoszczy, Warszawy i Poskwitowa. Z koleżankami i kolegami z Krakowa walczyli w zawodach na ergometrze wioślarskim.
Rywalizacja na dystansie 500 metrów przysparzała wiele emocji, tym bardziej, że do zwycięstwa sztafety potrzebny był dobry czas 4 zawodników. Pucharami i medalami nagradzano także tych, którzy pokonali ten dystans w najlepszym czasie indywidualnie. Dla wszystkich sponsorzy zawodów - firmy ZPC Wawel i ZPC Skawa z Wadowic przygotowały słodkie upominki.
Nagrody wręczała pani Dyrektor SOSW Kraków Barbara Planta, która gratulując zwycięzcom podkreśliła żartem, że gospodarzom nie wypada wygrywać, tak z grzeczności.
W kategorii Szkół Podstawowych najlepszymi okazali się:
Sztafeta dziewcząt z Poskwitowa: Julia Rojek (1:59,6) - która uzyskała najlepszy czas zawodów, Adrianna Kralka (2:03,2), Julia Maciejasz (2:12,9), Weronika Stąpała (2:01,6).
Najlepsze 4 czasy uzyskała także sztafeta uczniów z Poskwitowa: Piotr Bachulski (2:17,4), Daniel Wykurz (2:28,7), Adrian Gajos (2:03,5) - drugi czas zawodów i Filip Rerak ( 1:43,3), który uzyskał najlepszy czas zawodów
Gimnazjum:
Dziewczęta z Poskwitowa w sztafecie były jak zwykle bezkonkurencyjne w składzie: Andżelika Patoła (2:05,6), Ewelina Burda (1:57,1), która osiągnęła najlepszy czas zawodów, Alicja Małek (1:58,0), Martyna Musiałek (2:02,9).
Niewielkie różnice w czasach sztafet chłopców uplasowały na pierwszym miejscu sztafetę gimnazjalistów AZS-AWF Kraków, drugie miejsce wywalczyli gimnazjaliści z Bydgoszczy.
Trzecie miejsce wywalczyli gimnazjaliści z Poskwitowa: Bartosz Kralka (1:43,2), Maciej Wadowski (1:44,8), Patryk Zębala (1:39,7), Damian Burda (1:33,1) i był to drugi czas indywidualny wśród gimnazjalistów.
Na ergometrach wiosłowali także sędziowie zawodów: sędzia główny Janusz Włodek i prowadzący sekretariat Maciej Horwacik oraz olimpijka z Londynu Kamila Soćko-Włodek, którym kibicowały organizatorki zawodów: Magdalena Włodek Skowron i Bronisława Kufel-Włodek.
Wszystkim uczestnikom zawodów oraz trenerowi panu. J. Sieniawskiemu gratulujemy wspaniałych wyników. Wioślarstwo halowe to dyscyplina sportu bardzo popularna wśród uczniów naszych szkół, dzięki temu, że od roku mamy własne ergometry możemy na co dzień rozwijać tę aktywność fizyczną. Dziękujemy Pani Bronisławie Kufel-Włodek oraz Panu Januszowi Włodkowi za zaproszenie nas do udziału w zawodach i możliwość sprawdzenia się naszych uczniów z innymi zawodnikami. Jest to niewątpliwie dla nich dużą motywacją do dalszego trenowania i osiągania jeszcze lepszych wyników.
patrz galeria
Z 7 na 8 listopada odbyła się tegoroczna ,,Noc w szkole", dla klas od 4 do 6. Nauczyciele, którzy zorganizowali dla nas zajęcia oraz nas pilnowali to: Katarzyna Nogieć, Marzena Ciszewska i Agnieszka Warat. Noc pod hasłem: Jak zostać herosem? – nawiązywała do Mitologii, igrzysk olimpijskich.
Po otwarciu i przedstawieniu programu i regulaminu, zajęcia rozpoczęły się od prezentacji multimedialnej na temat bogów olimpijskich, historii igrzysk olimpijskich (prezentacje przygotowane przez starsze koleżanki z klasy VI i gimnazjum). To miało nas przygotować do zadań jakie później przekazali nam opiekunowie. Lecz najpierw odwiedził nas niesamowity gość oraz pan dyrektor. Nasz gość p. Rojek – bokser okazał się reprezentantem polskim na jednej z olimpiad! To spotkanie było niesamowite, do tego uroczyście został zapalony symboliczny mini znicz olimpijski. Pan opowiadał swoje przygody ze sportem, wszystko co opowiadał było bardzo pouczające. W każdym jego słowie widać było, że kocha sport i że w swoje sukcesy włożył bardzo dużo wysiłku i pracy. Następnie musiał nas opuścić i zaczęło się dobieranie drużyn do gry edukacyjnej – walka czterech żywiołów. Składy były o nazwach: ogień, powietrze, ziemia i woda. W 8 osobowych grupach musieliśmy wykonać szereg zadań. W między czasie była kolacja (przygotowana przez opiekunów, a której sponsorem była Rada Rodziców). Ostatnim punktem naszego programu był nocny seans filmowy, jednak kto chciał mógł iść już spać. Film nosił nazwę "Percy Jackson. Złodziej pioruna", co oczywiście było nawiązaniem do tematu nocy. Po seansie była toaleta wieczorna, następnie można było spać J. Rano już od 7.00 pobudka, porządkowanie sal – sypialni, śniadanie, a po nim było ogłoszenie wyników zmagań, wygrała drużyna wody! Następnie musieliśmy się pożegnać.
Cała noc była cudowna bardzo mi się podobała! Szkoda, że to tak szybko minęło. Wszystko było idealne, jednak największe wrażenie zrobiły na mnie odwiedziny gościa. Z niecierpliwością czekam na kolejną „Noc w szkole”.
REDAKCJA: Dekoracja, plakat informacyjny zostały przygotowane przez uczestników warsztatów dziennikarskich. „Noc w szkole” jest cykliczną imprezą organizowaną w naszej szkole, w tym roku jest już trzecia edycja. Tematyka nocy została wkomponowana w założenia realizowanego projektu edukacyjnego „Z wizytą na Olimpie” (2014/2015) autorstwa Katarzyny Nogieć.
patrz galeria
Narodowe Święto Niepodległości obchodzone co roku 11 listopada, dla upamiętnienia odzyskania przez Polskę niepodległego bytu państwowego w 1918 roku, po 123 latach rozbiorów dokonanych przez Austrię, Prusy i Rosję. Zostało ustanowione w ostatnich latach II RP, a przywrócone przez Sejm ustawą z 15 lutego 1989 roku.
Jak w każdym roku uczniowie Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie wzięli udział w gminnych obchodach święta. Pod pomnikiem OFIAR HITLEROWSKIEGO TERRORU w Iwanowicach zostały złożone kwiaty a następnie wszyscy udali się do kościoła by uczestniczyć w uroczystej Mszy za Ojczyznę.
Dziękujemy wszystkim obecnym za ich patriotyczną postawę i uczczenie pamięci rodaków, którzy walczyli i ginęli za wolność naszej Ojczyzny.
patrz galeria
Dnia 7.XI.2014 Nasza Szkoła wzięła udział w XIV Terenowych Biegach Niepodległościowych.
Jako pierwsi rywalizowali uczniowie Szkół Podstawowych. W biegach indywidualnych wysokie 2 miejsce zajął Filip Rerak (kl. VI), natomiast Jakub Sikora (kl. VI) uplasował się tuż za podium na 4 pozycji. Wśród dziewcząt dwa najwyższe miejsca na podium padły łupem naszych uczennic klasy VI: Adrianna Kralka została zwyciężczynią, a Zofia Młodecka zajęła 2 miejsce.
W sztafecie mieszanej szkół podstawowych reprezentacja naszej szkoły zajęła wysokie 3 miejsce. W składzie sztafety znaleźli się: Kaja Sikora (kl. IV), Julia Maciejasz (kl. VI), Piotr Stempień (kl. V) oraz Kacper Burda (kl. VI).
W kategorii Gimnazjalistów w biegach indywidualnych nasi uczniowie zgarnęli pełną pulę: wśród chłopców najlepszy okazał się Damian Burda (kl. IIIG), a tuż za nim na metę wbiegł Bartosz Kralka (kl. IIIG), który stanął na drugim stopniu podium. Wśród dziewcząt zwyciężyła Andżelika Patoła (kl. IIG), a 2 miejsce zajęła Ewelina Burda (kl. IG).
W sztafecie mieszanej gimnazjalistów reprezentanci naszej szkoły stanęli na najniższym stopniu podium, plasując się na 3 pozycji. Skład sztafety stanowili: Natalia Cichy (kl. IG), Alicja Małek (kl. IIIG), Michał Adamek (kl. IIG) oraz Maciej Wadowski (kl. IIIG).
Naszym uczniom należą się wielkie gratulacje za ich postawę, zaangażowanie oraz osiągnięte wyniki.
Po zakończonej rywalizacji sportowej uczniowie wraz ze swoimi opiekunami zostali zaproszeni na poczęstunek do szkoły w Grzegorzowicach, gdzie również odbyło się uroczyste wręczenie pamiątkowych nagród i zakończenie imprezy.
Kuba Sieniawski
patrz galeria