Z przemówienia dyrektora Szkoły Podstawowej i Gimnazjum podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego:
Szanowni Państwo
Spotykamy się na uroczystym apelu aby podsumować miniony rok, wręczyć świadectwa, które oznaczają promocję do następnej klasy, a także nagrody i podziękowania. Dzisiaj również pożegnamy Waszych najstarszych kolegów z klasy VI, gdyż od września rozpoczną oni naukę w gimnazjum.
W bieżącym roku szkolnym w pracy dydaktycznej i wychowawczej położyliśmy szczególny nacisk na:
• Realizację podstawy programowej zgodnie z zalecanymi warunkami;
• Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów;
• Objęcie wsparciem najmłodszych uczniów realizujących obowiązek szkolny w kl. I;
• Przygotowanie uczniów kl.VI do nowej formuły sprawdzianu;
• Wdrażanie wniosków z analiz wyników sprawdzianów próbnych;
• Organizowanie procesów edukacyjnych, w sposób sprzyjający się uczeniu się;
• Kształtowanie kultury osobistej;
• Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich;
• Kształtowanie właściwych postaw w zakresie zdrowego trybu życia – poprzez realizację Szkolnego programu edukacji zdrowotnej;
• Podejmowanie działań w celu rozwijania samodzielności i odpowiedzialności za siebie.
Jak w poprzednich latach tak i w tym roku możemy poszczycić się licznymi i znaczącymi osiągnięciami naszych uczniów z czego jesteśmy bardzo dumni. Były to konkursy, uroczystości, realizowane projekty, przedsięwzięcia.
Te najważniejsze to;
1. Udział uczniów kl. III kl. V w finale Międzynarodowego Konkursu Programistycznego Baltie 2015;
2. Uzyskanie przez 3 uczniów kl. V tytułów finalisty w Kuratoryjnym Małopolskim Konkursie Informatycznym;
3 Uzyskanie przez ucznia kl. V tytułu Laureata w Diecezjalnym Konkursie Biblijnym;
4. Międzyszkolny Konkurs literacki „O Pawie Pióro”
5. Bardzo wysoki wynik na sprawdzianie szóstoklasisty – 3 wynik w gminie 8 stanin bardzo wysoki w 9 stopniowej skali staninowej 12% szkół w całej Polsce z takim wynikiem;
6. Gminna Olimpiada z języka angielskiego dla klas IV- VI
7. Gminne Biegi Niepodległości
8. Gminny Konkurs wiedzy o J.P.II oraz konkurs plastyczny;
9. Gminny Konkurs Palm Wielkanocnych i Kartka wielkanocna i Pisanka
10. Gminne Zawody Tenisa Stołowego;
11. Puchar Polski OYAMA KARATE oraz Puchar Europy OYAMA KARATE
12. Dziecięce Igrzyska Tańca Sportowego
13. Gminny Konkurs wiedzy o Krakowie;
14. Gminny Konkurs Matematyczny „Matematyka jest miarą wszystkiego”
15. Gminny Konkurs Plastyczny – Iwanowickie Pejzaże
16. Puchar Krakowa w Wioślarstwie Halowym;
17. Gminny Konkurs Teatr Jednego Aktora;
18. Szereg Akcji Charytatywnych – organizowanych przez SCK
19. Gminny Konkurs o Unii Europejskiej
20. Gminny konkurs ortograficzny dla klas II – III
21. Gminny konkurs matematyczny dla klas II – III
22. Gminny konkurs j. angielskiego dla ucz. klas II – III
23. Ogólnopolski Konkurs Nauk Przyrodniczych „Świetlik”
24. Realizacja Projektu unijnego Dobrze – Lepiej – Najlepiej – II Etap współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych oraz wyrównawczych, w letnich i zimowych obozach naukowo wypoczynkowych.
25. Realizacja projektu Bajkowy angielski – w klasach O – III
Sukcesy na tych różnych polach są możliwe dzięki Waszemu zaangażowaniu, ogromnej pracy, nauczycieli oraz wsparcia ze strony rodziców za co bardzo dziękuję.
Drodzy szóstoklasiści będziecie od dzisiaj już absolwentami szkoły podstawowej, od września rozpoczniecie naukę w gimnazjum. Odpocznijcie dobrze w czasie wakacji, nabierzcie dużo sił aby z zapałem i pozytywnym nastawieniem przystąpić do pracy w nowym roku szkolnym Chciałabym w tym miejscu złożyć podziękowania panu Michałowi Znamirowskiemu za troskę, za pracę i zaangażowanie aby szkoła stawała się coraz piękniejsza, by wszystkim było w niej coraz lepiej. Dziękuję nauczycielom za bardzo dobrą pracę i zaangażowanie, rzetelne i odpowiedzialne wykonywanie obowiązków oraz podejmowanie wielu cennych inicjatyw dzięki, którym stale wzrasta jakość pracy naszej szkoły. Dziękuję również paniom woźnym, pani sekretarce oraz panom konserwatorom za bardzo dobrą pracę.
Serdeczne podziękowania chcę skierować do wszystkich rodziców, którzy zawsze chętnie odpowiadają na nasze apele, gdy potrzebujemy pomocy. Szczególnie dziękuję przewodniczącemu Rady Rodziców panu Pawłowi Maciejaszowi i wice przew. Panu Leszkowi Kralce, rodzicom, którzy pracowali w bieżącym roku szkolnym w Radzie Rodziców oraz w trójkach klasowych i wspomagali nas w wielu przedsięwzięciach. Pozwolę sobie wymienić nazwiska :
Kusiak Agata, Ciaranek Barbara, Cichy Urszula, Śmiałek Jolanta, Izabela Brzozowska, Kurbiel Piotr, Tomczyk Justyna, Kowal Agnieszka, Kolawa Lucyna, Kubik Małgorzata, Kucala Beata, Sobczyk Janusz Katarzyna, Kłusek Anna, Mitka Małgorzata, Proszowska Anita, Świerk Magdalena, Kurbiel Paweł, Adamczyk Beata, Małek Ewa, Murawska Agnieszka, Graca Monika, Gadula - Sikora Agnieszka; Maciejasz Paweł, Kralka Bogusława, Młodecka Barbara, Maciejasz Agnieszka.
Dzięki państwa zaangażowaniu możemy wspólnie podejmować i realizować wiele wartościowych zadań, co przynosi bardzo dużo korzyści dla naszych uczniów i dla środowiska lokalnego. Dziękuję również naszym partnerom, i przyjaciołom, którzy wspierają nas w podejmowanych działaniach – szczególnie Panu Markowi Piekarze Vice przewodniczącemu Rady Powiatu Krakowskiego, Ochotniczej Straży Pożarnej w Poskwitowie i w Miłocicach, Kołu Gospodyń Wiejskich w Poskwitowie.
Na zakończenie życzę wszystkim dobrego wypoczynku, dużo słońca i proszę abyście w każdej sytuacji pamiętali o bezpieczeństwie swoim i kolegów.
Anna Rerak