Kolejny rok szkolny dobiegł końca, nadszedł czas podsumowania, wręczenia świadectw oraz nagród dla tych którzy, pracowali najwytrwalej.
W bieżącym roku szkolnym głównie pracowaliśmy nad:
1. Pełną realizacją podstawy programowej;
2. Podejmowaliśmy działania służące zapewnieniu każdemu uczniowi warunków niezbędnych do jego rozwoju;
3. Staraliśmy się skutecznie wdrażać do praktyki szkolnej wnioski wynikające z analiz wyników egzaminów zewnętrznych
4. Skutecznie motywować i angażować uczniów w proces zdobywania
wiedzy;
5. Wprowadzaliśmy do praktyki szkolnej elementy oceniania kształtującego;
6. Zachęcaliśmy uczniów do podejmowania inicjatyw na rzecz własnego rozwoju mi. in. poprzez realizację ciekawych projektów;
W zakresie wychowania i opieki:
1. Pracowaliśmy nad podnoszeniem kultury osobistej uczniów;
2. Kształtowaliśmy u uczniów poczucie odpowiedzialności za siebie i swoje
czyny;
3. Kształtowaliśmy nawyki zdrowego żywienia;
4. Realizowaliśmy programy wychowawcze dotyczące cyberprzemocy, czy uzależnień;
W tym roku uczniowie gimnazjum pod opieką swoich nauczycieli brali udział w konkursach kuratoryjnych, w konkursach artystycznych, sportowych, o czym na bieżąco informowaliśmy na facebooku, stronie internetowej, w czasie apeli szkolnych. Zgodnie z planem organizowane były uroczystości, realizowane projekty i przedsięwzięcia;
Były to mi. In:
1. Kuratoryjne konkursy przedmiotowe: biologiczny, chemiczny, matematyczny, informatyczny, geograficzny, biblijny;
2. Międzynarodowy Konkurs dla młodych Programistów Balie 2016 etap krajowy
3. Ogólnopolskie Mistrzostwa w Wioślarstwie Halowym i Puchar Krakowa
4. Diecezjalny Konkurs Biblijny
5. Ogólnopolski Konkurs Poetycki;
6. Ogólnopolski Konkurs Plastyczny
7. Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
8. Mistrzostwa Polski Południowej w Kumite OYAMA PFK
9. Gminne Biegi Niepodległości, Biegi z okazji Obchodów Dnia Żołnierzy Wyklętych w Naramie
10. Gminny Turniej Piłki Koszykowej
11. Puchar Wójta Gminy Iwanowice w piłce nożnej, w piłce ręcznej chłopców i dziewcząt;
12. Gminny Konkurs Literacko Plastyczny „Magia kwiatu paproci trwa”
13. Gminny Konkurs Plastyczny „Iwanowickie Pejzaże”
14. Międzyszkolny Konkurs Języka Angielskiego;
15. Międzyszkolne Zawody Szachowe o Puchar Wójta;
16. Gminny Konkurs Wiedzy o Janie Pawle II
17. Uzyskanie Certyfikatu za realizację projektu „ Młody Asyż Młodzież na rzecz tolerancji i pokoju”
14. Szereg akcji charytatywnych m. in. „Szlachetna paczka”
15. Projekt „Młodzi głosują” – realizowany w ramach WOS
16. Projekt Trzymaj Formę w ramach edukacji zdrowotnej;
Na szczególne podkreślenie zasługuje wysoki wynik uczniów kl. III na egzaminie gimnazjalnym. W części humanistycznej – j. polski, historia i wos
uczniowie uzyskali wynik, który daje im 7 stanin – wysoki w 9 stopniowej skali (12 % szkół w Polsce uzyskało tak wysoki wynik. Taki sam stanin uzyskali z przedmiotów przyrodniczych oraz z j. angielskiego. Natomiast z matematyki uplasowali się w staninie 8 czyli bardzo wysokim (7 % szkół w Polsce).
Uczniom kl. III życzymy kolejnych sukcesów w nowych szkołach.
Dlatego wytrwała praca, odpowiedzialność, obowiązkowość, uczciwość, otwartość na drugiego człowieka to wartości, które staramy się kształtować u naszych uczniów, bo są one niewątpliwie kluczem do sukcesu.
Serdecznie podziękowania kieruję do Pana Dyrektora Prowadzącego Michała Znamirowskiego za prowadzenie szkół z ogromnym oddaniem i zaangażowaniem, za pomoc i wsparcie na wielu płaszczyznach.
Dziękuję bardzo wszystkim nauczycielom za bardzo dobrą pracę, czego dowodem są m. in. wyniki na egzaminie gimnazjalnym oraz wysokie wyniki nauczania, dziękuję za zaangażowanie, za czas poświęcony uczniom, za podejmowanie wielu cennych inicjatyw na rzecz wszechstronnego rozwoju uczniów, dzięki czemu szkoła ma tak ogromne osiągnięcia. Dziękuję również paniom woźnym, pani sekretarce, panom konserwatorom za dobrą pracę.
Serdeczne podziękowania kieruję do rodziców, którzy współpracują ze szkołą służą zawsze pomocą gdy tylko się o to zwrócimy, Dziękuję za działania na różnych polach, szczególnie przy organizacji uroczystości i imprez.
Anna Rerak