Z przemówienia dyrektora Szkoły Podstawowej i Gimnazjum podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego:
Szanowni Państwo
Spotykamy się na uroczystym apelu aby podsumować miniony rok, wręczyć świadectwa, które oznaczają promocję do następnej klasy, a także nagrody i podziękowania. Dzisiaj również pożegnamy Waszych najstarszych kolegów z klasy VI, gdyż od września rozpoczną oni naukę w gimnazjum.
W bieżącym roku szkolnym w pracy dydaktycznej i wychowawczej położyliśmy szczególny nacisk na:
• Realizację podstawy programowej zgodnie z zalecanymi warunkami;
• Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów;
• Objęcie wsparciem najmłodszych uczniów realizujących obowiązek szkolny w kl. I;
• Przygotowanie uczniów kl.VI do nowej formuły sprawdzianu;
• Wdrażanie wniosków z analiz wyników sprawdzianów próbnych;
• Organizowanie procesów edukacyjnych, w sposób sprzyjający się uczeniu się;
• Kształtowanie kultury osobistej;
• Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich;
• Kształtowanie właściwych postaw w zakresie zdrowego trybu życia – poprzez realizację Szkolnego programu edukacji zdrowotnej;
• Podejmowanie działań w celu rozwijania samodzielności i odpowiedzialności za siebie.
Jak w poprzednich latach tak i w tym roku możemy poszczycić się licznymi i znaczącymi osiągnięciami naszych uczniów z czego jesteśmy bardzo dumni. Były to konkursy, uroczystości, realizowane projekty, przedsięwzięcia.
Te najważniejsze to;
1. Udział uczniów kl. III kl. V w finale Międzynarodowego Konkursu Programistycznego Baltie 2015;
2. Uzyskanie przez 3 uczniów kl. V tytułów finalisty w Kuratoryjnym Małopolskim Konkursie Informatycznym;
3 Uzyskanie przez ucznia kl. V tytułu Laureata w Diecezjalnym Konkursie Biblijnym;
4. Międzyszkolny Konkurs literacki „O Pawie Pióro”
5. Bardzo wysoki wynik na sprawdzianie szóstoklasisty – 3 wynik w gminie 8 stanin bardzo wysoki w 9 stopniowej skali staninowej 12% szkół w całej Polsce z takim wynikiem;
6. Gminna Olimpiada z języka angielskiego dla klas IV- VI
7. Gminne Biegi Niepodległości
8. Gminny Konkurs wiedzy o J.P.II oraz konkurs plastyczny;
9. Gminny Konkurs Palm Wielkanocnych i Kartka wielkanocna i Pisanka
10. Gminne Zawody Tenisa Stołowego;
11. Puchar Polski OYAMA KARATE oraz Puchar Europy OYAMA KARATE
12. Dziecięce Igrzyska Tańca Sportowego
13. Gminny Konkurs wiedzy o Krakowie;
14. Gminny Konkurs Matematyczny „Matematyka jest miarą wszystkiego”
15. Gminny Konkurs Plastyczny – Iwanowickie Pejzaże
16. Puchar Krakowa w Wioślarstwie Halowym;
17. Gminny Konkurs Teatr Jednego Aktora;
18. Szereg Akcji Charytatywnych – organizowanych przez SCK
19. Gminny Konkurs o Unii Europejskiej
20. Gminny konkurs ortograficzny dla klas II – III
21. Gminny konkurs matematyczny dla klas II – III
22. Gminny konkurs j. angielskiego dla ucz. klas II – III
23. Ogólnopolski Konkurs Nauk Przyrodniczych „Świetlik”
24. Realizacja Projektu unijnego Dobrze – Lepiej – Najlepiej – II Etap współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych oraz wyrównawczych, w letnich i zimowych obozach naukowo wypoczynkowych.
25. Realizacja projektu Bajkowy angielski – w klasach O – III
Sukcesy na tych różnych polach są możliwe dzięki Waszemu zaangażowaniu, ogromnej pracy, nauczycieli oraz wsparcia ze strony rodziców za co bardzo dziękuję.
Drodzy szóstoklasiści będziecie od dzisiaj już absolwentami szkoły podstawowej, od września rozpoczniecie naukę w gimnazjum. Odpocznijcie dobrze w czasie wakacji, nabierzcie dużo sił aby z zapałem i pozytywnym nastawieniem przystąpić do pracy w nowym roku szkolnym Chciałabym w tym miejscu złożyć podziękowania panu Michałowi Znamirowskiemu za troskę, za pracę i zaangażowanie aby szkoła stawała się coraz piękniejsza, by wszystkim było w niej coraz lepiej. Dziękuję nauczycielom za bardzo dobrą pracę i zaangażowanie, rzetelne i odpowiedzialne wykonywanie obowiązków oraz podejmowanie wielu cennych inicjatyw dzięki, którym stale wzrasta jakość pracy naszej szkoły. Dziękuję również paniom woźnym, pani sekretarce oraz panom konserwatorom za bardzo dobrą pracę.
Serdeczne podziękowania chcę skierować do wszystkich rodziców, którzy zawsze chętnie odpowiadają na nasze apele, gdy potrzebujemy pomocy. Szczególnie dziękuję przewodniczącemu Rady Rodziców panu Pawłowi Maciejaszowi i wice przew. Panu Leszkowi Kralce, rodzicom, którzy pracowali w bieżącym roku szkolnym w Radzie Rodziców oraz w trójkach klasowych i wspomagali nas w wielu przedsięwzięciach. Pozwolę sobie wymienić nazwiska :
Kusiak Agata, Ciaranek Barbara, Cichy Urszula, Śmiałek Jolanta, Izabela Brzozowska, Kurbiel Piotr, Tomczyk Justyna, Kowal Agnieszka, Kolawa Lucyna, Kubik Małgorzata, Kucala Beata, Sobczyk Janusz Katarzyna, Kłusek Anna, Mitka Małgorzata, Proszowska Anita, Świerk Magdalena, Kurbiel Paweł, Adamczyk Beata, Małek Ewa, Murawska Agnieszka, Graca Monika, Gadula - Sikora Agnieszka; Maciejasz Paweł, Kralka Bogusława, Młodecka Barbara, Maciejasz Agnieszka.
Dzięki państwa zaangażowaniu możemy wspólnie podejmować i realizować wiele wartościowych zadań, co przynosi bardzo dużo korzyści dla naszych uczniów i dla środowiska lokalnego. Dziękuję również naszym partnerom, i przyjaciołom, którzy wspierają nas w podejmowanych działaniach – szczególnie Panu Markowi Piekarze Vice przewodniczącemu Rady Powiatu Krakowskiego, Ochotniczej Straży Pożarnej w Poskwitowie i w Miłocicach, Kołu Gospodyń Wiejskich w Poskwitowie.
Na zakończenie życzę wszystkim dobrego wypoczynku, dużo słońca i proszę abyście w każdej sytuacji pamiętali o bezpieczeństwie swoim i kolegów.
Anna Rerak
Z przemówienia dyrektora Szkoły Podstawowej i Gimnazjum podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego:
Szanowni Państwo.
Spotykamy się aby jak co roku o tej porze, podsumować pracę szkoły, wręczyć uczniom świadectwa promocyjne i świadectwa ukończenia szkoły oraz nagrody. Szkoła pracuje w oparciu o Plan pracy, Plan nadzoru pedagogicznego, Plan wychowawczy i Plan profilaktyki.
W bieżącym roku szkolnym zwracaliśmy szczególną uwagę na:
1. Właściwą realizację podstawy programowej;
2. Jak najpełniejsze wdrażanie do praktyki szkolnej wniosków wynikających z analiz wyników egzaminów zewnętrznych;
4. Podkreślanie w procesie dydaktycznym motywującej roli oceny;
5. Częste stosowanie w pacy dydaktycznej metody rozwiązywania problemów i metody pracy grupowej.
W zakresie wychowania i opieki
6. Praca nad podnoszeniem kultury osobistej uczniów;
7. Kształtowanie u uczniów poczucia odpowiedzialności za siebie i swoje czyny;
8. Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo uczniów w czasie lekcji, przerw, wycieczek,
7. Propagowanie różnorodnych form spędzania czasu wolnego – m. in. poprzez organizowanie zajęć pozalekcyjnych, stwarzanie możliwości rozwijania zainteresowań.
W tym roku uczniowie gimnazjum pod opieką swoich nauczycieli brali udział w konkursach kuratoryjnych, w konkursach artystycznych, sportowych. Zgodnie z planem organizowane były uroczystości, realizowane projekty i przedsięwzięcia;
Były to m. in:
1. Kuratoryjne konkursy przedmiotowe: chemiczny, biblijny;
2. Międzynarodowy Konkurs dla młodych Programistów Balie 2014
3. Ogólnopolskie Mistrzostwa w Wioślarstwie Halowym
4. Diecezjalny Konkurs Biblijny
5. Gminne Biegi Niepodległości;
6. Gminny Turniej Piłki Koszykowej;
7. Gminny Konkurs Palm Wielkanocnych;
8. Puchar Wójta Gminy Iwanowice w piłce nożnej;
9. Uzyskanie Certyfikatu za wzorową realizację projektu „Młody Asyż Młodzież na rzecz tolerancji i pokoju”;
10. Szereg akcji charytatywnych;
11. Projekt „Młodzi głosują” – realizowany w ramach WOS;
12. Małopolski projekt „Mieć wyobraźnię miłosierdzia” realizowany przez SKC;
13. Projekt Trzymaj Formę;
14. Szkolny Program Edukacji Zdrowotnej;
15. Dobry wynik na egzaminie gimnazjalnym zwłaszcza z historii i wosu, z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych.
16. Realizacja Projektu unijnego Dobrze – Lepiej – Najlepiej – III Etap współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dzięki realizacji projektu uczniowie mieli możliwość rozwijania zainteresowań poprzez uczestniczenie w 7 rodzajach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Mieli możliwość doskonalenia wiadomości i umiejętności na 5 rodzajach zajęć dydaktyczno wyrównawczych. W ciągu 2,5 i roku realizacji projektu wzięli udział w 4 dwudniowych wycieczkach do Krakowa, Warszawy, Wrocławia i Zamościa oraz w 3-7 dniowych obozach naukowo–wypoczynkowych. Dzięki projektowi były organizowane zajęcia pomocy psychologiczno–pedagogicznej „Nie jesteś Sam” oraz doradztwo zawodowe - Szkolny Ośrodek Kariery Zawodowej. Uczestnictwo w tych zajęciach z pewnością przyczyniło się do rozwoju zainteresowań, pasji, zdolności uczniów, pozwalało na wykorzystanie w jeszcze większym stopniu potencjału, który każdy posiada. Moi drodzy gimnazjum to bardzo ważny etap w Waszej karierze uczniowskiej, tutaj zdobywacie podstawy do dalszego kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych, a następnie na studiach. Dlatego wytrwała praca, odpowiedzialność, obowiązkowość jest moim zdaniem kluczem do sukcesu. Uczniowie kl. III żegnają naszą szkołę. Po wakacjach będziecie już w nowych szkołach. Przed Wami nowe wyzwania i obowiązki. Życzę Wam byście dobrze poradzili sobie w wybranych szkołach. Pamiętajcie o wartościach jakie wpajaliśmy Wam przez czas nauki w naszej szkole. O tym że warto być dobrym, otwartym na innych, tolerancyjnym i życzliwym człowiekiem. W myśl zasady, że dobro, którym obdarzacie innych wraca do nas podwójnie. Niech mottem dla was będą słowa polskiego powieściopisarza, publicysty okresu pozytywizmu Bolesława Prusa:
Praca rozumna i wytrwała, która nie myśli o zbieraniu owoców w tydzień po posiewie, przebija góry, nad przepaściami przerzuca mosty.
Chciałabym serdecznie podziękować Panu Michałowi Znamirowskiemu za prowadzenie szkół z ogromnym oddaniem i zaangażowaniem, za pomoc i wsparcie. Dziękuję bardzo wszystkim nauczycielom za bardzo dobrą pracę, za zaangażowanie, za dodatkowy czas poświęcony uczniom, za podejmowanie wielu cennych inicjatyw dzięki czemu szkoła cały czas się rozwija, za dobrą współpracę i tworzenie bardzo dobrego zespołu. Dziękuję również Paniom woźnym, pani sekretarce, panom konserwatorom za bardzo dobą pracę. Serdeczne podziękowania kieruję do rodziców, którzy współpracują ze szkołą służą zawsze pomocą gdy tylko się o to zwrócimy, Dziękuję za działania na różnych polach, szczególnie przy organizacji uroczystości i imprez. Dziękuję rodzicom, którzy pracowali w Radzie Rodziców i trójkach klasowych Panu Pawłowi Maciejaszowi, Panu Leszkowi Kralce, Pani Renacie Małek, Hannie Murawskiej, Januszowi Adamczykowi, Grażynie Siemieniec, Teresie Wadowskiej, Dorocie Walczak, Annie Jaworskiej, Bożenie Kik, Krzysztofowi Malinowskiemu. Dziękuję również naszym partnerom i przyjaciołom, którzy wspierają podejmowane przez nas działania – szczególnie panu Markowi Piekarze Vice – przewodniczącemu Rady Powiatu Krakowskiego oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Poskwitowie i w Miłocicach, Kołu Gospodyń Wiejskich w Poskwitowie.
Na zakończenie życzę wszystkim dobrego wypoczynku, dużo słońca i miłych wakacji . Proszę pamiętać o zasadach bezpieczeństwa w czasie wakacyjnych wypraw i zabaw.
Anna Rerak
"Z wizytą na Olimpie" projekt edukacyjny realizowany w roku szkolnym 2014/2015, przez klasy IV-VI, autorstwa Katarzyny Nogieć
Z wizytą na Olimpie - prezentacja
NIEDZIELA Tygodnik Katolicki nr 24, 14 VI 2015
16 czerwca 2015r. w Krakowie-Łagiewnikach odbyło się uroczyste podsumowanie II edycji projektu „Oblicza dialogu” organizowanego przez Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II. Patronat honorowy nad projektem objęli: Kuratorium Oświaty w Krakowie, Uniwersytet Jagielloński, Gmina Wyznaniowa Żydowska w Krakowie oraz Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata.
W ramach projektu blisko tysiąc uczniów z całej Polski realizowało program edukacyjny „Młody Asyż”. Młodzież na rzecz tolerancji i pokoju”. Publiczne Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie znalazło się wśród dziesięciu nagrodzonych szkół za wzorową realizację programu.
Uroczysta gala zakończyła się koncertem folkowego zespołu Beltaine, który zaprezentował nam piękne kompozycje inspirowane muzyką irlandzką i bretońską. W projekcie „Młody Asyż”, którego koordynatorkami były panie Renata Jagiełka, Urszula Wykurz, Karina Znamirowska, uczestniczyło 20 gimnazjalistów z klasy I-III: Ewelina Burda, Ewa Małek, Olga Kolanowska, Natalia Cichy, Ewa Jagiełka, Weronika Grojec, Katarzyna Walczak, Magdalena Kurbiel, Konrad Klupa, Damian Siemieniec, Natalia Kubik, Martyna Musiałek, Martyna Toczko, Dawid Jaworski, Patryk Maciuszek, Mariusz Adamczyk, Szymon Kmita, Kamila Kik, Alicja Małek, Justyna Komenda.
Dzięki realizacji programu młodzież gimnazjum miała możliwość promowania działań i postaw otwartych na inne kultury i religie, zwalczających stereotypy, skierowanych na poznawanie i współistnienie z drugim człowiekiem.
Urszula Wykurz
Dnia 11 czerwca uczeń klasy V - Krystian Beliczyński wraz z rodzicami i panią Katarzyną Nogieć uczestniczył w uroczystej gali XI Małopolskiego Konkursu Literackiego „Zaczarowana różdżka”. Krystian w tym konkursie zdobył najwyższą nagrodę – nagrodę I stopnia. Jest to jeden z ważniejszych konkursów o zasięgu małopolskim organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 101 w Krakowie. Bierze w nim udział średnio tysiąc uczniów z całego województwa. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie napisanie bądź namalowanie pracy, w której baśniowi bohaterowie, za pomocą zaczarowanej różdżki, opuszczają swoje bajkowe krainy i wyruszają w poszukiwaniu takiej baśni, w której spełnią się ich marzenia bądź odmieni ona ich życie.
Patronat nad konkursem objęli: Konsul Honorowy Królestwa Danii – Janusz Kahl, Prezydent Miasta Krakowa – Jacek Majchrowski, Przewodniczący Rady Miasta Krakowa – Bogusław Kośmider, Małopolski Kurator Oświaty – Aleksander Palczewski. Natomiast opiekę merytoryczną sprawował profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego – Andrzej Linert. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w pięknych wnętrzach Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, gdzie można było na własne oczy zobaczyć wszystkie nagrodzone prace plastyczne i usłyszeć fragmenty nagrodzonych prac literackich oraz ich analizy stworzone przez grono jury. A o to fragment z podsumowania napisanego przez prof. dr hab. Andrzeja Linerta: „W Czarodziejskiej różdżce Krystiana Beliczyńskiego odnajdujemy pełną humoru barwną opowieść, napisaną zręcznym rymem i świadczącą o niemałych zdolnościach literackich”.
Gratulujemy naszemu laureatowi i życzymy dalszych sukcesów.
K.N.
10 czerwca 2015 roku razem z klasą II wybraliśmy się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Zwiedziliśmy bardzo dużo ciekawych miejsc. Najpierw poszliśmy do Osady Średniowiecznej, gdzie mogliśmy zobaczyć, jak dawniej pracowali m.in.: kowal, szewc, zielarka, garncarka, tkaczka. Oprowadzała nas miła czarownica Liliana. Chłopcy mieli warsztaty u kowala, na których mogli sobie wykuć podkowy, a dziewczyny u tkaczki robiły bransoletki z wełny. Potem jechaliśmy ciuchcią na Święty Krzyż. W klasztorze mogliśmy ucałować relikwie Świętego Krzyża. Byliśmy też w Muzeum Misyjnym Misjonarzy Oblatów i mogliśmy zobaczyć pamiątki z różnych krajów. Na końcu byliśmy w Baby Jagowie, gdzie spotkaliśmy się z czarownicami i ze zbójem Madejem. Najstraszniejszą atrakcją w Baby Jagowie był tunel strachu. Ta wycieczka była bardzo fajna.
Wiktoria Kolawa (klasa III)