
W pierwszym numerze kwartalnika Zeszyty Kieleckie „Język Polski w szkole IV-VI” ukazał się artykuł pani Katarzyny Nogieć pod tytułem „Współczesny polonista jako (nie)świadomy terapeuta”. Autorka prezentuje w jaki sposób nauczyciel języka polskiego przekazując swoją wiedzę uczniom, daje im możliwość obcowania ze sztuką. W tym rozumieniu lekcje stają się swoistą formą terapii, w której przy pomocy sztuk plastycznych, prozy, poezji, elementów sztuki teatralnej, filmu, tańca oraz utworów muzycznych polonista może wzbogacić widzenie świata przez uczniów lub pomóc w korygowaniu ich dysfunkcji. Artykuł jest godny polecenia ponieważ ukazuje wieloaspektowy charakter nauczania języka polskiego w szkole
.
(e.m.)
A w ostatnim ubiegłorocznym numerze „Doradcy” (czasopismo MODR-u) w dziale Przykłady dobrych praktyk pani Natalia Znamirowska w artykule „Ogrody Naszych Przodków” opowiedziała o tworzeniu międzyprzedmiotowej ścieżki dydaktycznej w naszej szkole. Należy podkreślić, że jest to kolejna publikacja o tym, naszym, edukacyjnym projekcie.
(posk.)

