NAUKA PŁYWANIA

 

U: Adaptacja do środowiska wodnego, nauka leżenia na piersiach i grzbiecie.

S: Koordynacja

W: Jakie są zasady bezpiecznej kąpieli.

 

Klasa: I – VI Szkoły Podstawowej

Liczba: 24

Czas: 90’

Miejsce: Kryta Pływalnia w Miechowie

Przybory: Deski, makarony

 

Tok

Treść

Interpretacja

Uwagi

I cz.

MOP

 

 

ćw. na brzegu rozgrzewka

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. na płytkiej wodzie

 

Zabawa ożywiająca

 

 

Zabawa z zanurzaniem głowy

 

II cz. główna

 

Ćw. z wydechami

 

 

Ćw. wypornościowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. z wydechami

 

 

 

 

Zabawa z leżeniem na piersiach

 

 

Ćw. z wydechami

 

Ćw. z leżeniem na piersiach

 

 

 

 

Skok

 

 

 

 

 

III cz. końcowa

 

Ćw.

uspokajające.

 

 

 

MOP

 

 

 

 

Wprowadzenie grupy, zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.

 

Ćw. stoją w lekkim rozkroku i naprzemianstronne krążenia rr w przód i w tył,

10-skłonów w przód

przenoszenie ciężaru ciała z n na n

wdech ustami z wznosem rr do góry i wydech ze skłonem w przód

 

wejście pod prysznic

 

wejście do wody po drabince jedna za drugą .

 

 

„Piłka parzy”- szybkie przerzucanie piłek z jednej strony na drugą, wygrywa zespół który po sygnale na najmniej piłek.

 

„Baraszkujące delfinki”- każdy posiada deskę, kładzie ją na wodzie i nurkuje przepływając pod nią.

 

 

 

Ćw. stoją twarzą do brzegu i opierają ręce na przelewie. Wykonują kilka razy mocny wydech do wody zanurzają głowę pod wodę.

 

„Meduza”- kto potrafi dłużej leżeć na wodzie na piersiach? uczniowie wykonują przysiad w wodzie i swobodnie kładą się na zanurzają głowę, rr w przód

 

 

 

 

 

„Korek”- kto potrafi po położeniu się na wodzie złapać się za kolana.

 

W parach chwyt za rr i na zmianę przysiady – „waga”- wydechy do wody

 

W parach na zmianę wykonują ćw. meduzę (rr podane partnerce)

 

„Wyścigi motorówek”- jedna osoba kładzie się na piersiach z głową w wodzie i podaje ręce partnerowi, który biegnie ciągną jedynkę za sobą. Kto pierwszy do linii.

 

„waga”

 

 

Partner podtrzymuje głowę jedynce, która kładzie cię na grzbiecie.

 

Ćw. jak wyżej tylko podtrzymujący chodzi, ciągnąc za sobą leżącego.

 

„Sznureczek”- wszyscy ćw. siadają blisko siebie, chwytają się pod łokcie i mocno trzymają. Siedzą tyłem do basenu na skraju. Nauczyciel popycha pierwszą do wody, a ćw. po kolei wpadają do wody.

 

 

 

 

W kółeczku chwyt za rr i co druga os. robi „meduzę”- z wydechem do wody

 

Wyjście z wody

 

Zbiórka, odliczenie, omówienie lekcji, pożegnanie.

 

 

 

W: zasady bezpieczeństwa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W: jak bezpiecznie wchodzić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U: adaptacja do środowiska wodnego

S: koordynacja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U: nauka leżenia na piersiach

S: koordynacja

-\\-

-\\-

 

 

 

 

U: nauka leżenia na grzbiecie

S: koordynacja

-\\-

 

 

-\\-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W: zasady bezpiecznej kąpieli

 

 

 

 

Szereg

 

 

 

Ćw. przeprowadzane w żywym tempie

 

 

 

 

 

 

 

Podział na dwa zespoły

 

 

Rozsypka

 

 

 

 

 

Nie przecierać oczu po wynurzeniu

 

 

-\\-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10x każdy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10x

 

 

Na zmianę

 

 

-\\-

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

 

 

Na zmianę