PIŁKA RĘCZNA

 

U: Doskonalenie kozłowania, podań, chwytów, rzutu na bramkę

S: Siła m. ramion, siła m. obręczy barkowej

W: cel szybkiego przenoszenia ciężaru gry

 

Miejsce: boisko sportowe

Czas: 45min

Przybory: piłki do ręcznej, koszulki, talerzyki

Liczba ćwiczących: 16

Klasa: III gimnazjum

 

TOK

TREŚĆ

INTERPRETACJA

UWAGI

Cz. I

MOP

 

Zabawa.

Ożywiająca

 

Ćw. Ramion

 

Ćw. T w pł. Strzałkowej

 

Ćw. NN

 

 

Ćw. T w pł. Czołowej

 

Ćw. Równoważn

 

Ćw. mmi grzbietu

 

Ćw. T w płaszczyźnie złożonej

 

Ćw. W podskokach

 

Ćw. W podporach

 

Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji.

 

„Berek z kozłowaniem”. Złapany staje się berkiem.

 

Ćwiczący stoją w parach naprzeciwko siebie, podania piłki sposobem górnym, krążenia ramion.

 

Podania piłki stojąc tyłem do partnera, podania piłki między nogami.

 

Przysiad wyskok w górę, podanie piłki w najwyższym punkcie.

 

Ćwiczący stoją tyłem do siebie, chwyt za ramiona nad głową, wypady boczne najpierw w prawo, potem w lewo .

 

Podania piłki do partnera stojąc na jednej nodze.

 

Stojąc tyłem do partnera w odległości 1 metra, przekazywanie piłki górą nad głową.

 

Stojąc tyłem do partnera wykonujemy podania piłki poprzez skręt w prawo i w lewo.

 

 

Piłka między nogami, wyskoki w górę, kolana dochodzą do klatki piersiowej.

 

Podpór przodem podania piłki do partnera

 

 

 

U: kozłowanie

 

 

U: technika podań i chwytów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S: siła rr

Szereg

 

 

Na połowie boiska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Cz. II

 

 

 

 

 

 

Gra

- podania piłki w trójkach w miejscu

- podania piłki w trójkach w ruchu

- podania piłki w trójkach, zakończone rzutem na bramkę

- po każdym podaniu obieg za plecy partnera, zakończenie z rzutem na bramkę

 

Gra 7x7.

U: chwyt, podanie, rzut na bramkę

 

 

 

 

 

Ćwiczenia w trójkach

 

 

 

 

 

 

Cz. III

Ćw. uspokajające

 

MOP

 

 

Rzuty karne. Każdy po 2-3x.

 

 

Zbiórka, pożegnanie, omówienie lekcji.

 

 

 

 

 

W: celowość zmian stref gry

 

 

 

 

 

Szereg