komp na 6

W roku szkolnym 2017/2018 pani Katarzyna Nogieć wraz z uczniami klasy VII przystąpiła do ogólnopolskiego programu "Kompetencje na szóstkę". Organizatorem przedsięwzięcia była Fundacja Uniwersytet Dzieci, a jego realizacja trwała od listopada 2017 do marca 2018.

Podczas działań zrealizowano między innymi cztery scenariusze pochodzące z serwisu wskazanego przez organizatora: "Jakie są moje talenty i mocne strony? Dlaczego czasem lepiej w drużynie? Jak zrealizować projekt? Cz. I, Jak zrealizować projekt? Cz. II". Następnie przystąpiono do realizacji swojego autorskiego, klasowego projektu. Nosił on tytuł „Jak pies z kotem". Został on wybrany spośród kilku propozycji uczniów. O jego wyborze zadecydował fakt, że jest uniwersalny bez względu na wiek, płeć i jest związany z patronem szkoły św. Franciszkiem z Asyżu - opiekunem zwierząt. W ramach projektu uczniowie nawiązali współpracę z Fundacją Serce dla Pupila, Fundacją Sapere et Gaudere z Poskwitowa.

WP_20180112_11_33_48_Pro
WP_20180112_11_24_24_Pro
WP_20171110_11_15_29_Pro
WP_20171110_11_15_48_Pro
Kot czy pies
katarzyna-nogiec-kompetencje-na-szostke-ii-dyplom-1523915507 (1)
WP_20171110_11_21_14_Pro
WP_20180112_11_03_02_Pro
WP_20180112_11_33_27_Pro
katarzyna-nogiec-kompetencje-na-szostke-ii-certyfikat-1523915507
WP_20180112_11_24_20_Pro
WP_20180112_11_19_31_Pro
WP_20180112_11_30_59_Pro
WP_20180112_11_32_31_Pro
WP_20180112_11_24_29_Pro
WP_20180112_11_34_04_Pro
WP_20180119_11_19_35_Pro
WP_20180119_11_19_42_Pro
WP_20180112_11_19_45_Pro
WP_20180112_11_13_36_Pro
WP_20180112_11_19_15_Pro
Previous Next Play Pause

Podczas działań wśród wszystkich uczniów i pracowników szkoły zostało przeprowadzone badanie społecznościowe: pies czy kot? (wygrał pies). Sporządzono ankietę dotycząca ulubionych pupili, której wyniki opracowano w formie prezentacji multimedialnej. Ponadto uczniowie wzięli udział w szkolnym konkursie na recenzję książki ze zwierzakiem w tle. W trakcie realizacji nie pominięto wątku wychowawczego. Poruszono tematykę o różnicach charakteru, tolerancji i wzajemnym zrozumieniu - Dlaczego się mówi jak pies z kotem?.
Udział w programie pozwolił uczniom między innymi na:
• rozwijanie kompetencji społecznych (kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość),
• kształcenie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania,
• zapewnianie wszechstronnego rozwoju osobowego i społecznego (komunikacja i współpraca w grupie, nawiązywanie relacji, realizacja wspólnego projektu),
• rozbudzanie i zaspokajanie naturalnej ciekawości poznawczej.
Ponadto wspólne zajęcia sprawiły uczniom wiele satysfakcji. W trakcie ewaluacji zwrócili oni uwagę na różnorodność podejmowanych działań i fakt, iż każdy znalazł swój ulubiony wątek projektu.
Na koniec wykonano sprawozdanie z działań i wraz z dokumentacją fotograficzną przesłano do organizatorów w ramach ogłoszonego konkursu na najciekawszy projekt uczniów. Z ogromną radością informujemy, iż praca z Poskwitowa znalazła się w gronie 44 laureatów konkursu, co stanowi 10% zgłoszonych prac. Nagrodą dla zwycięzców jest analogowe narzędzie w pudełku do przygotowania i prowadzenia kreatywnych i badawczych lekcji w roku szkolnym 2018/2019. A dla wychowawcy zagwarantowane miejsce w jednym z projektów Scenariuszy Lekcji, które zostaną zorganizowane w roku 2018/2019.

Gratulujemy!